Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

squeezen

Medlem
Obs, blir man värvad kan man få en bonus som gäller baserat på spend första 3 mån.
Dessa räknas ju från när kortet emottagits.
Inte från när man blrjar spendera så i det scenariot bör man antingen:

1. Spendera iaf 15.000 innan man ”lägger det i byrålådan”

2. Vänta med att teckna det (för att maxa gratisåret utan avgift).
 

dave.s

Medlem
Om du endast har tänkt att ha kortet för att så snabbt dom möjligt få en 2-4-1 eller har problem att komma upp i 150k per år, vänta. Om du tänker ha kortet för att tjäna maximalt med poäng, ta det nu.

Hade inte greppat detta.

Är det alltså rätt uppfattat att spend nollställs vid årskiftet och man alltid har till 31 december på sig att lägga 150000SEK på kortet för att nå 2-4-1?

Om ja så fick jag mitt i juni och det blir tight.
 

squeezen

Medlem
Hade inte greppat detta.

Är det alltså rätt uppfattat att spend nollställs vid årskiftet och man alltid har till 31 december på sig att lägga 150000SEK på kortet för att nå 2-4-1?

Om ja så fick jag mitt i juni och det blir tight.
Ja det är rätt. Nollställs 1/1 sen har du kalenderåret på dig att nå 150.000
 

Canadien

Medlem
Det står 150k på ett kalenderår för att få 2-1-4 vouchern. Ett kalenderår år ju 1:a januari - 31 dec. Betyder det att jag ska skaffa kortet 1:a januari och inte nu? Bör ju vara ett år från dagen man skaffar kortet.
Hade inte greppat detta.

Är det alltså rätt uppfattat att spend nollställs vid årskiftet och man alltid har till 31 december på sig att lägga 150000SEK på kortet för att nå 2-4-1?

Om ja så fick jag mitt i juni och det blir tight.
Köp många julklappar :)
 
Hade inte greppat detta.

Är det alltså rätt uppfattat att spend nollställs vid årskiftet och man alltid har till 31 december på sig att lägga 150000SEK på kortet för att nå 2-4-1?

Om ja så fick jag mitt i juni och det blir tight.

Går ofta snabbare än vad man tror så du lyckas säkert ändå :) Om du inte kört Billhop så rekommenderas det då man lätt snabbar upp sin spend lite genom att betala räkningar. Går att bli värvad/värva så att man slipper avgift.
 

dave.s

Medlem
Ja det är rätt. Nollställs 1/1 sen har du kalenderåret på dig att nå 150.000

Köp många julklappar :)

Går ofta snabbare än vad man tror så du lyckas säkert ändå :) Om du inte kört Billhop så rekommenderas det då man lätt snabbar upp sin spend lite genom att betala räkningar. Går att bli värvad/värva så att man slipper avgift.

Yup. Blir en del billhop & make it rain helt enkelt :)
 

fasa21

Medlem
Fick just mitt kort. Pratade med kundtjänst om ett ärende och av någon anledning ställde jag frågan vilket eurobonus konto kortet var knutet till. Visade sig att de hade registrerat ett annat nummer (tagit ut ett nytt eurobonus nummer). Någon som varit med om detta? Någon som ändrat på överföringen till ett annat eurobonus konto? Om ja, orsakade det framtida problem?
 
Toppen