Senaste nytt

Sista minuten SAS Award resa

palmen

Moderator
Kan inte minnas att vi har någon liknande tråd, tänkte att vi kan dela med oss om vi hittar några bra "sista minuten" deals med SAS Awards.

Gick igenom listan nyligen och såg att man kan åka till Hong Kong nu i helgen i Business
2 platser lediga på fredag till Hong Kong
3 platser lediga för hemresa på söndag ELLER 3 platser lediga för hemresa på tisdag
upload_2018-8-14_10-52-35.png
 

imartin

Medlem
Såg precis att det finns 2 stycken Business Awards från ARN via CPH till MIA nu i veckan, 2 dagar i rad (4 och 5 September).

För ett tag sedan fick jag förklarat för mig här i forumet att till skillnad från andra Star Alliance flygbolag så brukar SAS inte släppa "last minute" Business award platser. Kan det vara så att det håller på att förändras?
 

squeezen

Medlem
Såg precis att det finns 2 stycken Business Awards från ARN via CPH till MIA nu i veckan, 2 dagar i rad (4 och 5 September).

För ett tag sedan fick jag förklarat för mig här i forumet att till skillnad från andra Star Alliance flygbolag så brukar SAS inte släppa "last minute" Business award platser. Kan det vara så att det håller på att förändras?
Hmm, vet inte vart det förklarats men nog släpps det ända inpå avgång beroende på bokn läget. Kan också vara avbokningar som går tillbaka som award inventory. ”We know nothing” så att säga.

DOCK är det väl känt att SAS släpper oftast 2 platser T-330 dagar.

Sedan verkar det enligt statistiken vara en peak också vid 90 (eller var det 60 dagar?).
Detta kan man se i en annan tråd. Svårt få fram nu på mobilen dock.

Edit: denna tråd: http://www.businessclass.se/forum/t...nya-tjänster-med-api-flysas-com.37316/page-12

Kolla inlägg 230 och 265.
Eminenta @LSH har koll
 

Canadien

Medlem
Kan det vara så att det håller på att förändras?

De brukar släppa en eller ett par platser sista veckan om det finns gott om plats. För "länge" sedan, innan PlusGrade o OptionTown var det dessa man ville knipa för att uppgradera sin revenuebiljett för poäng då SAS hade en uppgraderingstjänst online där man kunde göra detta i förväg om det fanns awardplatser.

Denna funktion finns inte längre, men man kan fortfarande använda StarAlliance upgrade-funktionen på SAS sida även för SAS-flighter, dock bara från Plus i Y, S eller B-klass vill jag minnas, 35k poäng kostar det då till Business och man konsumerar en award I-klass ur inventoryt.
 
Toppen