Senaste nytt

Val av sittplats i Swiss business class på Airbus A340

joemume

Medlem
Har en kommande flight med LX i C-klass på deras A340 från ZRH till SFO och är lite nyfiken på om man skall välja de ensamma sätena vid höger fönster eller om minikabinen på rad 4-5 är att föredra pga sin avskildhet?
Har valt 9K just nu, men nyfiken på era erfarenheter med Swiss på longhaul med deras A340.

Tankar och förslag?
 

jumbooze

Medlem
A340, det är väl den nya kabinen, jag tyckte minikabinen såg bra ut men jag satt nog på rad 11 eller 10 ej i ensamt säte men jag reste i sällskap så det var inte tanken heller.
Annars är "ensam sätet" väldigt bra. Det finns säkert folk med input från minikabinen också.
 

Matsson

Medlem
Jag väljer alltid 5k om möjligt.En del av den separata Stubli-kabinen. Trevlig hytthänsla,och så serveras maten först. Rad 4 verkar var låst för SEN-HON.Höger fönster tycker jag ger en mer privat yta.Rekommenderar varmt 5K eller i andra hand 5A
 

pljung

Medlem
5, 7 9, 11, 14 K är alla singelsäten där du har stolen närmast fönstret, och avställningsyta (bord) på din vänstra sida. Satt på 12 K (med stolen närmast gången) när jag åkte denna kabin (nattresa) i juni, och hade nog föredragit att haft stolen närmast fönstret. Även om det inte är så mycket spring i gången så vaknade jag till vissa gånger av folk som stötte till stolen. Det är min erfarenhet av denna kabin, men är det en dagsflygning kanske sova inte är något man prioriterar.
 

Tjaeng

Medlem
Jag föredrar A-sätena på jämn rad, mest utrymme med bord på bägge sidor istället för endast ena sidan (K-säten).
 

A380*G

Medlem
Har en kommande flight med LX i C-klass på deras A340 från ZRH till SFO och är lite nyfiken på om man skall välja de ensamma sätena vid höger fönster eller om minikabinen på rad 4-5 är att föredra pga sin avskildhet?
Har valt 9K just nu, men nyfiken på era erfarenheter med Swiss på longhaul med deras A340.

Tankar och förslag?

Uppgradera! ;)
 

agehall

Medlem
Jag håller med Tjaeng, är det inte 4A som är single-seat? Nåja, ta ett enkelsäte på vänster sida så blir det bra. Ju längre fram dessto bättre imho.
 

A380*G

Medlem
Jag håller med Tjaeng, är det inte 4A som är single-seat? Nåja, ta ett enkelsäte på vänster sida så blir det bra. Ju längre fram dessto bättre imho.

Har bara suttit längst bak en gång, men om jag inte minns fel körde de service back to front. Så det var utmärkt ur den aspekten.
 

Senator

Moderator
Seating Swiss (LX) C-klass A340, val av kabin

4A, 6A, 8A, 10A, 12A. Sen blir som pljung skriver "udda K" från rad 5 som alternativ. Största skillnaden på A330-300 och A340-300 i C är IFE då man valde ha kvar befintligt system på A340-300an.
 
Toppen