Senaste nytt

Tips angående kortval

moonroy

Medlem
Jag blir lite nyfiken på det där med norwegians cashback, hur mcyket reser du för att få ihop till en gratis resa? Vi reste till Arlanda-Split i sommras med Norweigen och det gav totalt 53 poäng. Biljetten kostade ca 3000kr. Borde jag fått mer?
Där har du ju 53 kronor att resa för :)
Nej men det är ju inte bara på resor jag får in lite poäng, jag har det till all konsumtion plus alla utlägg jag gör via jobbet. Reser en del med jobbet så det blir SAS eller Norwegian främst, plus hotell. Sen representationen osv. Det räckte till flygbiljetter till två vuxna och två barn till Rom t o r nu i somras, plus en resa till London med grabben i våras. Har nu återigen samlat ihop ca 2000 poäng/kronor så det fortsätter att bygga på, även fast de nu börjar med hälften av poängen tyvärr.
 
Hur funkar det i mitt läge. Jag kommer bo ca 60+ nätter på hotell och funderar då således på att skaffa mig ett kreditkort som är kopplad till hotellkedja som jag blir trogen. Har kikat på Nordic Choice alternativ som verkar hyggligt. Är detta bästa alternativet för mig eller ska jag satsa på något av ovanstående alternativ och samla poäng på hotellen fast betala med ett annat kreditkort? Kan ju i runda slängar röra sig om ca 120k i hotellutgifter, minus övriga utgifter i vardagen.. Vad tror ni?
 
Hur funkar det i mitt läge. Jag kommer bo ca 60+ nätter på hotell och funderar då således på att skaffa mig ett kreditkort som är kopplad till hotellkedja som jag blir trogen. Har kikat på Nordic Choice alternativ som verkar hyggligt. Är detta bästa alternativet för mig eller ska jag satsa på något av ovanstående alternativ och samla poäng på hotellen fast betala med ett annat kreditkort? Kan ju i runda slängar röra sig om ca 120k i hotellutgifter, minus övriga utgifter i vardagen.. Vad tror ni?

Om du vill komma åt en 2-4-1 voucher tycker jag du ska ta AMEX premium.
 

agehall

Medlem
Varför frågar alla nykommlingar samma sak om och om igen när det gäller kreditkort? Och vad är vitsen med att fråga om man sedan ändå inte tänker lyssna på de olika råd som ges.

Mitt tips är att läsa på - vi har svarat på dessa frågor hur många gånger som helst och svaren är i princip alltid desamma...
 

Tonton

Medlem
Är det försvarbart med så hög årsavgift? Det gäller ju verkligen att man kommer upp i 150k per år, annars är det väl inte värt med detta kreditkort? Jag menar framförallt när Norwegians kort varit gratis. Nu kommer det ju tyvärr bli avsevärt mycket sämre.. Någon som vet när dom nya reglerna träder i kraft ?

Jadu, billigare än såhär blir det inte:

första året gratis.


Om du sedan, efter att ha haft kortet ett år, tycker att 1000kr, eller 83kr i månaden, är för dyrt, ja då ska du nog inte ha kortet.

Nedan är några av fördelarna:
- En av de bättre reseförsäkringarna för den avgiften
- Ganska bra poängintjäning till Eurobonus
- Grymt bra värde med 2-4-1-voucher efter 150k kr spend på ett år. (Vilket inte är direkt svårt om man bara försöker vara lite smart samt lägger ner lite energi på att planera sina(och andras) inköp.
 
Toppen