Senaste nytt

Söker prisvärt hotell på Manhattan i september för 1500kr/natten (2 pers)

Har i dagsläget en bokning 6 nätter på Dream Midtown för 3000kr/natten. Men funderar på att byta ner mig till något enklare/billigare/sämre läge. Har kollat via booking.com/hotels.com/HotelsTonight utan att hitta någon jag vågar chansa på. Det finns alltså boenden i prisklassen men utan referens är det inget jag vill boka.

Jag eftersöker därför era personliga erfarenheter om boende i denna prisklass.

Vi är inte i behov av frukost på hotellet. Vi har fungerande ben men går helst inte allt för långt i onödan så närhet till Metro/Buss är uppskattat. Det är vårt första besök i New York och har inga avsikter att lämna Manhattan (förutom möjligtvis Staten Island) :)

Vi går heller inte på club och dansar/super, däremot uppskattar vi att äta lite bättre mat.

Tack på förhand
 

Lipstick

Medlem
Bodde på Dream Midtown I maj. Rena rum som dock var mycket små och det var "bullrigt" dygnet runt, dvs dålig ljudisolering. Åt inte frukost på hotellet och var inte heller på takterassen som verkade vara ett partyställe. Bodde under samma vistelse också på Hilton Garden Inn South Park (tror jag det hette), ett par minuter från Dreams Midtown, lite billigare, större rum och betydligt tystare. Åt även frukost på detta hotell, inget märkvärdigt, inget jag skulle rekommendera. Receptionen på detta Hilton är litet, blir lätt fullbesatt. På morgnarna bjöd de på gratis fika där. Området är centralt, nära Central Park etc så det är ett stort plus. Har redan bokat detta Hilton till min nästa vistelse men det kostar mer än 1500kr/natt.
 

Maja

Medlem
Hilton Garden Inn Long Island City Queensboro Bridge boka 1 queensize-säng med bäddsoffa via Hiltons hemsida "Flexible rate" för totalt $2033,72

Skicka sedan in en Best Price Claim (Our Best Price Guarantee Claim Form till Hilton och gör en matchning mot Hotels svenska sida! De har samma rum för $1,631.16

Det är viktigt att du skriver att det är den svenska versionen av Hotels.com du har använt. De kommer söka mot den amerikanska sidan och troligen neka dig då priset är högre. Se till att ta skärmdumpar eller gör en PDF-av själva bokningssidan där det framför vilket slutgiltiga priset är och att avbokningsvillkoren är samma. Viktigt att du bokar exakt samma rumstyp via Hiltons hemsida första och sedan skickar in din matchning.

Du får rummet efter prismatchningen för ca $1225 totalt för dina 6 nätter vilket blir under 1900kr/natt. T-banan är nära hotellet och du är mitt på Manhattan efter en relativt kort t-banetur. Det är det billigaste jag kan hitta för dina datum.

Lycka till!

 
Kostade lite mer än 1500, cirka 1900, men bodde senast på Club Quarters Hotel Grand Central. Tyckte de var helt okej, ligger ju bra vid Grand Central så lätt att ta sig överallt o gångavstånd till mycket. Var ingen frukost. Rummen rena o relativt tysta. Finns takterrass som man kan sitta o hänga på om man vill. De kör AW där också med gratis vin o snacks men inte helt otippat så var de ju inget höjdarvin.
 

Voyageur

Medlem
Bodde senast vid Tryp by Wyndham Times Square i Juni. Hittade via Booking för drygt 110usd/natt otroligt prisvärt 4 stjärnigt hotell för det priset. Modernt, stora moderna rum med snygga detaljer, trevlig personal, perfekt läge med metron vid hörnet och allt annat inom avstånd. Gillade också konceptet med bar och restaurang där idén var att erbjuda något bra och prisvärt.
 
Bodde senast vid Tryp by Wyndham Times Square i Juni. Hittade via Booking för drygt 110usd/natt otroligt prisvärt 4 stjärnigt hotell för det priset. Modernt, stora moderna rum med snygga detaljer, trevlig personal, perfekt läge med metron vid hörnet och allt annat inom avstånd. Gillade också konceptet med bar och restaurang där idén var att erbjuda något bra och prisvärt.

Tyvärr kostar det 339usd/natten nu i september.

Kostade lite mer än 1500, cirka 1900, men bodde senast på Club Quarters Hotel Grand Central. Tyckte de var helt okej, ligger ju bra vid Grand Central så lätt att ta sig överallt o gångavstånd till mycket. Var ingen frukost. Rummen rena o relativt tysta. Finns takterrass som man kan sitta o hänga på om man vill. De kör AW där också med gratis vin o snacks men inte helt otippat så var de ju inget höjdarvin.

Priset jag fick var 3250kr/natten nu i seeptember.

Hilton Garden Inn Long Island City Queensboro Bridge boka 1 queensize-säng med bäddsoffa via Hiltons hemsida "Flexible rate" för totalt $2033,72

Skicka sedan in en Best Price Claim (Our Best Price Guarantee Claim Form till Hilton och gör en matchning mot Hotels svenska sida! De har samma rum för $1,631.16

Det är viktigt att du skriver att det är den svenska versionen av Hotels.com du har använt. De kommer söka mot den amerikanska sidan och troligen neka dig då priset är högre. Se till att ta skärmdumpar eller gör en PDF-av själva bokningssidan där det framför vilket slutgiltiga priset är och att avbokningsvillkoren är samma. Viktigt att du bokar exakt samma rumstyp via Hiltons hemsida första och sedan skickar in din matchning.

Du får rummet efter prismatchningen för ca $1225 totalt för dina 6 nätter vilket blir under 1900kr/natt. T-banan är nära hotellet och du är mitt på Manhattan efter en relativt kort t-banetur. Det är det billigaste jag kan hitta för dina datum.

Lycka till!

Jag hittar detta hotell på hotels.com men inte på hiltonhotels.com, vad gör jag för fel?
 
Toppen