Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag skulle boka en SAS-award där det var C på utresan och Plus på hemresan och fick en poängkostnad av 90.000? Trodde det gick att boka mixed cabin och utnyttja FlyPremium högsta nivå men icke :(
Jag har för mig att det har konstaterats tidigare i någon tråd att man måste ringa in och boka detta då websidan inte klarar av detta.
Och när man förklarar att websidan inte klarar detta brukar man slippa betala bokningskostnaden.
Men jag kan ha fel och missta det för något annan liknande.
 

danielhog

Medlem
Prisexempel resa kombinerad i PLUS och GO. 527F0293-2C2F-4184-A0AF-856CE5314A19.png
 
Jag skulle boka en SAS-award där det var C på utresan och Plus på hemresan och fick en poängkostnad av 90.000? Trodde det gick att boka mixed cabin och utnyttja FlyPremium högsta nivå men icke :(

Tror inte det går på sidan utan man får nog ringa in

Ja det funkar att ringa in. Dom tog inte heller någon bokningsavgift eftersom systemet inte räknat rätt när man mixar kabin med FlyPremium. Jag gjorde en sån bokning förra veckan och det var inga problem (per telefon).
 

Alf

Medlem
Grattis! Det är sådant här som är trevligt att läsa på detta forum istället för allt tjafsande om skrikande barn, Jonny med linnet, folk som luktar svett och snarkande gubbar och andra onödiga påhopp. Det är glädjande att det finns ”galenpannor” som gör sådant frivilligt. Ser fram mot er reserapport och lycka till.
 

danielhog

Medlem
Jag bokade en resa idag ARN - LAX för två i C och hem i go, med högsta flypremiumnivån. I mailet och på hemsidan stod det 160k poäng, men det drogs bara 120k poäng. Så någonstans är det rätt iaf :)
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS & Thai Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Krabi
Antal poäng (per pers): 140 000p (sammanlagt 140k poäng med 2-4-1 voucher)
Skatter & avgifter per pers: 3278kr
Antal resenärer: 2 + 1 infant
När: Jan/Feb 2019
Bokad: Aug 2018

Visa bifogad bild 78519

Första resan för oss i business bör tilläggas, så det ska bli väldigt trevligt att testa på. Spännande att se om man är fast sen... :)
 
Toppen