Senaste nytt

Frågor om Thai Airways Business class

Vi ska åka i business till Bangkok från Arlanda (777-300ER) med en infant, är det någon här som har tips på vilka säten vi bör välja? Just nu sitter vi i mitten på rad 11 och 14, i dem sätena som är närmast varandra. Verkar vara mycket ledigt, åtminstone samtliga mittsäten. Mycket tacksam för tips :)
 

Dr. Miles

Expert
Vi ska åka i business till Bangkok från Arlanda (777-300ER) med en infant, är det någon här som har tips på vilka säten vi bör välja? Just nu sitter vi i mitten på rad 11 och 14, i dem sätena som är närmast varandra. Verkar vara mycket ledigt, åtminstone samtliga mittsäten. Mycket tacksam för tips :)
Hur många är ni?
Om det är 2 vuxna och 1 infant, två stolar i mitten av rad 11, 14, 16, 18, 20, 22 kan vara bra.
 
Hur många är ni?
Om det är 2 vuxna och 1 infant, två stolar i mitten av rad 11, 14, 16, 18, 20, 22 kan vara bra.

Tack för svar! Det är helt klart en bra sak att ange :)

Vi är 2st vuxna + en liten dotter på 1,5år. Att jag angav 2st stolsrader är för att den ena är på hemresan (BKK-CPH). Jag måste drabbats av lite fredagsfeeling när jag skrev tidigare...

Jag antog det med, trevligt att sitta när varandra. Tänkte om det var något som kunde vara extra bra eller något ställe som är dåligt med tanke på att vi har ett litet barn med. Men då verkar jag ha valt bra stolar mao :)
 

henke12

Medlem
TG960 BKK-ARN B773
Businessclass
Vilken rad bör man välja för att optimera med snabb servering och därefter sömn?
Reser med sambo.
Rad 11 eller 18?

Skärmavbild 2018-11-19 kl. 11.04.21.png
 

NyfikenGrau

Medlem
Hur är den bakre delen på 380?

Jag tror denna frågade drunknade så fort Buffy nämnde "F" ;)

Jag hakar dock på här och frågar om någon har suttit i både stora och lilla C-kabinen på Thai A380 och kan jämföra dessa två? Fördelar/nackdelar? Hittar knappt något om detta på nätet mer än ett konstaterande av att det är just två kabiner.
 

Mr Basic

Medlem
TG960 BKK-ARN B773
Businessclass
Vilken rad bör man välja för att optimera med snabb servering och därefter sömn?
Reser med sambo.
Rad 11 eller 18?

Visa bifogad bild 81852
Vi flög i oktober och hade bokat rad 14E+F men då dessa var defekta blev vi placerade på rad 11E+F. Dessa platser funkade utmärkt, Frk Basic somnade direkt efter start och jag åt först. Jag hörde iaf inget av galley. När det gäller utrymme vet jag inte om det är större på rad 18? :rolleyes:
Trevlig resa!
 

henke12

Medlem
Vi flög i oktober och hade bokat rad 14E+F men då dessa var defekta blev vi placerade på rad 11E+F. Dessa platser funkade utmärkt, Frk Basic somnade direkt efter start och jag åt först. Jag hörde iaf inget av galley. När det gäller utrymme vet jag inte om det är större på rad 18? :rolleyes:
Trevlig resa!
Tack!!

Vi kör på rad11!
Hoppas på att vi får maten först :)
 

Buffy

Medlem
Jag tror denna frågade drunknade så fort Buffy nämnde "F" ;)

Jag hakar dock på här och frågar om någon har suttit i både stora och lilla C-kabinen på Thai A380 och kan jämföra dessa två? Fördelar/nackdelar? Hittar knappt något om detta på nätet mer än ett konstaterande av att det är just två kabiner.
Tyvärr föll det den gången för mig att prova A380 då den flighten var försenad och vi fick plats på direktflighten till Stockholm.
 
Toppen