Senaste nytt
De kom undan billigt där - men det gäller att välja sina strider ibland. Det viktiga är ju att ni fick en bra och relativt smärtfri semester ändå :)
Ja och efter mycket argumentation så fick vi en bil några timmar senare och semestern kunde fortsätta. Ser det helt enkelt från den ljusa sidan, att nästa 10k poäng blir 40 euro billigare :)
 

Peter_West

Medlem
Kontor: Stockholm Arlanda
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: VW Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo V60 D5 Twin Engine (J-klass)
Status på bokningen: Avis Preferred Plus

En trevlig liten s.k. supermiljöbil som med både el- och dieselmotor inkopplade ger över 230hk/600nm (0-100 <7s)

content.jpg
 
Jag bokade en Volvo S90 på Hertz (Kungsholmen) för 3900 kr i i vecka. Helt otroligt bra pris när Avis vid samma tillfälle skulle ha 15000 kr för samma sorts bil. Jag bokade genom SAS och är EBG.

Dessutom fick jag en S90 T8 som var nästan maximalt utrustad (Inscription Pro). En helt löjligt bra bil för den summan pengar.

Blir svårt att motivera att fortsätta hyra på Avis (utan någon SAS-kampanj) trots President's Club.
 

moonroy

Medlem
Kontor: Rom, Fiumicino
Bokat via: Norwegian via Cartrawler hos Maggiore
Bokade: BMW 2-series Active Tourer
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Peugeot 508
Status på bokningen: Ingen

Hade tänkt mig en lite tåligare bil eftersom vi skulle upp i bergen i Toscana. Fick en vanlig kombi, om än större än jag tänkt. Hade köpt försäkring via Axa och förbetalt bilen, men Maggiore vägrade lämna ut bilen om jag inte även köpte deras likadana försäkring (skade) fastän jag visade utskrivna försäkringsdokument. Fick vänta 30 minuter på bilen för den skulle tvättas, när den väl kom så var den visserligen blöt men fortfarande lortig. Orkade inte vänta, vilket antagligen var ett misstag. När jag lämnade tillbaks den så hittade de en repa framtill som troligen var där redan från början. De drog över 6000kr från mitt konto men nu har Axa gått med på att betala ut de pengarna till mig.
 

Erikhaka

Medlem
Kontor: Stockholm Klarabergsviadukten
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: VW Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: VW Passat
Status på bokningen: Avis Preferred

6000 mil och lite bucklig, i övrigt en bra bruksbil.
 

gnisten

Medlem
Kontor: Avis Malmö C
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: Grupp C (Golf)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Audi a4 2.0tdi Quattro, grupp J
Status: Avis Preferred Plus
 

Hachans

Medlem
Kontor: Avis Logan Airport
Bokat via: Avis Eurobonussida
Bokade: Grupp C sedan (Chevy Cruze)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Nissan Armada
Status: Avis Preferred

Det var väldans många hopp uppåt i klass den här gången, jag vet inte alls vilken klass armadan är i.
 
Toppen