Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

Niclas.J

Medlem
På "okända, tveksamma" ställen brukar jag ofta fråga om de tar Diners/Amex istället för att slösa tid på att testa. Oftast möts jag av en fågelholksblick och ett svar av typen "ingen aning, testa" eller i värsta fall "klart vi tar kort"...

På samma tema så skulle jag för ett tag sedan köpa ett presentkort på en skönhetssalong för att ge bort som present. Innan jag satte i kortet i läsaren så frågade jag den unga kassörskan om kortet accepterades och fick till svar: "Amex? Javisst, självklart gör vi det!" följt av ett brett leende.

Efter två tappra försök utan framgång så bytte jag istället till MC varpå hon då lägger den fantastiska kommentaren: "Du förresten.., vad är Amex för något?"...

Suck...o_O
 
Är det fler än mig som inte kommer åt sidan för att se sin spend och sammanställning av periodens eurobonuspoäng hos American Express? (Premium/Elite) Knappen/länken är helt borta för mig.

"Du kan enkelt se hur mycket du spenderat under året på ditt konto. När du har loggat in klickar du på ''Saldo EuroBonus-poäng'' och i högerkolumnen kan du sedan läsa hur mycket du har spenderat under året."
 

Berglund

Medlem
Den knappen försvinner emellanåt, sidan är ganska dåligt programmerad. Jag har postat en länk här tidigare, som du kan klicka på som tar dig dit. Är på bussen och har svårt att söka själv men jag vet att jag postat den inom det senaste året.
 

Xpressen

Medlem
Är det fler än mig som inte kommer åt sidan för att se sin spend och sammanställning av periodens eurobonuspoäng hos American Express? (Premium/Elite) Knappen/länken är helt borta för mig.

"Du kan enkelt se hur mycket du spenderat under året på ditt konto. När du har loggat in klickar du på ''Saldo EuroBonus-poäng'' och i högerkolumnen kan du sedan läsa hur mycket du har spenderat under året."

Den är borta för mig med, jag har aldrig varit med om det innan.
 
Den knappen försvinner emellanåt, sidan är ganska dåligt programmerad. Jag har postat en länk här tidigare, som du kan klicka på som tar dig dit. Är på bussen och har svårt att söka själv men jag vet att jag postat den inom det senaste året.

Gör så här:
1.Logga in på Amex vanliga hemsida för att kolla ert konto.
2. Behåll den fliken öppen och klicka på den här länken:
American Express/Logon to Account Access
3. Så kommer översikten som ni letar efter att visas.
4. Spara nu länken som en favorit.
5. Varsågoda!

Tyvärr verkar sidan dock vara nere

upload_2018-8-9_10-10-43.png
 

ekf

Medlem
Jag provade igår, knappen fanns då kvar men man kom till en sida där det stod att de höll på med uppdateringar av membership rewards-systemet och att det även låg nere för kundtjänst. De kanske har sneglat på SKITs utförandeplanering och inte hunnit färdigt ännu...
 

Valley

Medlem
Om jag minns rätt, det här var flera år sedan, så var villkoren skrivna på ett väldigt liknande sätt. Dock tolkade SEB dem på ett helt annat sätt än vad du gör. De tolkar det och debiterar ränta så att den månad du inte betalar hela beloppet betalar du ränta på samtliga köp från inköpsdatum till betaldatum. Denna ränta läggs på fakturan för månaden efter.

SEB verkar ha en något underlig policy för det mesta. Så jag är inte förvånad att man har eget sätt att beräkna korträntor på.
Gick en förhandlingsrunda med samtliga banker förra året vad gäller omförhandling huslånet. SEB hade en väldigt fascinerande tolkning av nya regelverket när man byter bank och har gammalt lån.
Samtliga andra banker + staten hade samma uppfattning om allt från amortering, värdering och bankbyte. Inte SEB inte, de körde helt sitt eget race.

Så jag har inga dubier mot SEB inte.
Kommer hur som helst inte byta ut mitt A'x mot deras kreditkort förrän de tvingar mig.
 
Toppen