Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Canadien

Medlem
Klockradior på hotell tycks ha lika många varianter som microvågsugnar hemma el. på jobbet. Ingen modell lik den andra. Alla ska "uppfinna hjulet på nytt, med krångliga programmeringar & symboler"...Generellt på hotell tycks ej städpersonal nollställa/justera klockradior.

Jag brukar följa denna personliga instruktion
1) Koppla loss klockradion från strömuttaget
2) om det ej går, leta efter slide switchar med texten Off någonstans
3) lyser en alarmklocksymbol/texten ALM - tryck lite slumpvis på knappar tills den slocknar
4) bädda in klockradion i extra kuddar/täcken
 
Jo, självklart! Kollade och vände och vred på klockradion. Hittade uppenbarligen inte den funktionen då den ringde ändå. Hittade nämligen ingen tid under "set alarm" och hittade inte att den var aktiverad. Ändå gick den igång klockan 06:00.

Du kanske kan göra en tutorial så jag vet hur jag ska göra nästa gång? ;)

Jag brukar följa denna personliga instruktion
1) Koppla loss klockradion från strömuttaget
2) om det ej går, leta efter slide switchar med texten Off någonstans
3) lyser en alarmklocksymbol/texten ALM - tryck lite slumpvis på knappar tills den slocknar
4) bädda in klockradion i extra kuddar/täcken
@Maja här finns en ypperlig guide. Jag kan lägga till ett 5e steg, släng ut klockan från fönstret alternativt göm din i korridoren på något klurigt ställe (långt från ditt egna rum).
 

Maja

Medlem
Tack för konstruktiva förslag @Canadien och @Golfkillen

Gick bet på att slita ut den från väggen då det ej var ett vanligt vägguttag, någon switch med "off" fanns ej att tillgå och någon alarmsymbol syntes ej i displayen.

Får be om extra kuddar nästa gång att bädda in skiten i! :D
 
Jag brukar följa denna personliga instruktion
1) Koppla loss klockradion från strömuttaget
2) om det ej går, leta efter slide switchar med texten Off någonstans
3) lyser en alarmklocksymbol/texten ALM - tryck lite slumpvis på knappar tills den slocknar
4) bädda in klockradion i extra kuddar/täcken
5) klaga hos front desk för 50.000 poäng
Fixade din instruktion!
 

Jönsson

Medlem
Du har uppenbarligen inte testat detta ordentligt - de har i princip alltid fungerande batteribackup som gör att det inte spelar någon som helst roll om man drar ur dem eller inte.
Drog ur kontakten till klockan i går kväll för att ladda mobilen. Klockan fortsatte mycket riktigt att fungera. På morgonen hade den dock slocknat. Begränsat batteri tydligen. :)
 

Henrik_B

Medlem
Tre färska case bjuds härmed på:

Stad:
Sarajevo
Hotell: Marriott Courtyard
Problem: Propp i badkar sönder, gick således inte att bada.
Kompensation: Tre dygns garageplats ströks från notan, värde ca. 60 EUR
Klagomål framfört: ja (mer som feed back), vid check-out
Kompensation föreslagen av: receptionist
Kompenserades av: receptionist i samband med check-out

Stad: Zagreb
Hotell: DoubleTree by Hilton
Problem: Vasst föremål i pool som fot skars upp på
Kompensation: Ett dygns garageplats samt barnota på ca. 500 SEK. Om mer önskades måste chef hämtas.
Klagomål framfört: ja (mer som feed back), vid check-out
Kompensation föreslagen av: trainee
Kompenserades av: trainee i samband med check-out

Stad: Norrköping
Hotell: Elite
Problem: Duschkran sönder, spaken man väljer badkar eller dusch med.
Kompensation: Frukost för två på valfri Elite. Blev trevlig frukost med fru på Miss Voon.
Klagomål framfört: ja, (mer som feed back), vid check-out
Kompensation föreslagen av: receptionist
Kompenserades av: receptionist i samband med check-out
 

freppa87

Medlem
Stad: Helsingborg
Hotell: Elite Mollberg
Problem: Rum ej städat vid ankomst 23:00, hotell fullbokat och inga andra rum fanns tillgängliga. Fick vänta 45 minuter på att receptionisten städade rummet.
Kompensation: 2xfrukost för två på valfri Elite. Senare halva rumsnotan (efter feedback via formulär).
Klagomål framfört: Ja via deras automatiska feedbackundersökning. Framförde att jag inte tyckte kompensationen var tillräcklig.
Kompensation föreslagen av: Frukost av reception på kvällen. Receptionschef med halva rumskostnaden efter feedback.
Kompenserades av: Reception + Receptionschef.

Tyckte att frukostcheckar inte var tillräckligt för att så sent behöva vänta på rummet. Mycket bra hanterat av hotellet med snabb återkoppling.
 

Jay

Medlem
Råkade ut för en hel del strul i samband med sommarens fotbollsresa.

Stad: Moskva
Hotell: (Mariott) Renaissance Monarch City Centre (bokat via hotels.com)
Problem: Ingen extrasäng trots att vi bokat för tre personer. Ombeds betala extra vilket vi gör, men ingen säng kommer under hela natten. visar sig vid utcheckning att receptionen känt till att ingen kunnat leverera en säng men inte ens bemödat att ringa oss. Kollegan behövde tillbringa natten på soffan. Riktigt illa tyckte jag och yrkade på full återbetalning. Men fick inget gehör då vi bokat hos hotels.com. Förmodligen den värsta upplevelsen på ett internationellt hotell jag varit med om.
Kompensation: Extra pengarna tillbaka. Annars inte en krona av hotellet. Fick efter mycket om och men 800 kr i värdecheck (cirka halva priset) av hotels.com.
Klagomål framfört: Vid utcheckning och senare via mail till hotels.com.
Kompensation föreslagen av: -
Status: Ingen

Stad: St Petersburg
Hotell: Park Inn Pulkovska
Problem: Incheckningen tog 3 timmar, klockan var 00:30 när vi anlände till hotellet och fick rummet efter klockan 03 pga mycket långsamma receptionister + underbemanning.
Kompensation: 50% av priset.
Klagomål framfört: Till guest relations i samband med frukosten.
Kompensation föreslagen av: Mig (Guest Relations Manager föreslog först en drinkvoucher...)
Status: RRG
 
Toppen