Senaste nytt

Vad händer på Frankfurt idag, 2018-08-07?

agehall

Medlem
FruAgehall ringe mig just lite smått panikslagen och talade om att hela FRA håller på att utrymmas. Någon som vet vad som händer där nere?
 

agehall

Medlem
Ah, deras twitter talar om att det rör sig om ett polisingripande som resulterat i utrymning av terminal 1.
 

agehall

Medlem
Och LHs Manage My Booking är just nu tok-sänkt. Som tur är går det att titta på bokningar via tex LOTs hemsida.

FruAgehall har ca 4h kvar till sin flight, men jag misstänker att hon inte har en chans att hinna med den med tanke på hur illa det blev i München häromveckan. Har de nu utrymt FRA så lär det bli ännu värre. :(
 
Enligt en för mig okänd och overifierad människa på Twitter: "Frankfurt’s international Airport’s terminal 1 was placed on lockdown following a security breach. Adult and child managed to skip security checks according to @BILD "

Var det inte bara häromveckan samma sak hände på München, med samma resultat (evakuering av hela terminalen)? Då vill jag minnas att det var ett misstag, och det kanske det är nu också, men det blir väldigt dyra misstag... :-(
 
Last edited:
Det var väl samma sak som hände i Munchen för någon månad sen eller två?

Den här typen av incidenter, tror ni att det sker avsiktligt av personerna i fråga eller är det någon form av misstag?
 
Av bilden att dömma ser det onekligen ganska rörigt ut. Kanske @agehall ser frun någonstans? :)

3,w=993,q=high,c=0.bild.jpg


"Man har identifierat en fransk familj med fyra medlemmar, som hade kommit in i säkerhetsområdet utan tillstånd, sade en talesman för federal polis. Familjen är för närvarande ifrågasatt om händelsen.

► Från kl. 11:20 avbröts ombordstigning i områden A och Z.
► 13 000 passagerare drabbades, 50 flygningar stoppades.
► Transitområdet på nivå 2 och 3 måste evakueras av federal polis.


I områden A och Z kunde passagerare inte gå av eller på, sade Lufthansa. Ankomstflygplan var tvungna att vänta med passagerarna ombord."

Källa: Google translate av ovanstående postad länk ;)
Google Översätt
 

Hachans

Medlem
Näe, i slutändan behövde hon inte gå landside utan kunde gå till B-delen som tydligen inte berördes.

Riktigt illa att detta sker två gånger på kort tid i Tyskland...

Det är nog snarare så att det händer lite då och då, men nu är man på helspänn efter att man faktiskt kom på en häromveckan och bevakar bättre.
 
Toppen