Senaste nytt

Lauda 777

Medlem
Kontor: Sixt Los Angeles Airport LAX
Bokat via: Sixt.se
Bokade: Mercedes CLA or similar
Gratis uppgradering: Nej, även fast Sixt tyckte det.
Fick: Volvo XC60 Classic T5
Status på bokningen: Sixt Gold
Fanns ingen annan bil inne hur jag än bönade och bad. Hade t.o.m. skrivit "No Volvo" i bokningen. En vedervärdig traktor till bil som dessutom drog i sig dryga litern per mil.
 
Kontor: Avis Klarabergsviadukten
Bokat via: AVIS 10k kampanj
Bokade: VW Golf (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Sorento (stor SUV med mycket lullull, grupp L tror jag)
Status på bokningen: Avis President’s Club

Trevligt att hyra från Klarabergsviadukten igen, där har jag fått någon form av halvintressant eller åtminstone ny bil varje gång. Under sommaren har det mest varit Täby som gällt, och inget ont om den stationen, personalen är trevliga och så, men bilarna... ser jag en till minimiutrustad Ceed diesel-kombi börjar jag nog gråta...
 

danielhog

Medlem
Jag tar mycket hellre Golfen än exemplelvis Kia Niro som jag fått några gånger...
Jag är helt tvärtom. Just Kia Niro är faktiskt min favorit av dom jag fått. Passar mig perfekt med elhybrid, haft bränslekostnader nära 0, för att inte tala om hur tyst den går i stadstrafik.
 

MrGunnar

Medlem
Kontor: Visby Biluthyrning
Bokat via: Telefon
Bokade: Hyrbil [generisk]
Gratis uppgradering: Nej
Fick: FORD FOCUS, 2003 års modell. 22 000 mil...
Status på bokningen: N/a

Ingen hyrbil påträffad hos de stora drakarna på Gotland. Då tas chansningen att ringa andra biluthyrare. Och se där, fullträff!

Bilnostalgi från studenttid när man hade ett billigt vrak. 22 000 mil hade hyrbilen visst gått. AC:n hade knappt verkningsgrad, och ABS-bromslampan blinkade til och från. Manuell fönstervev för baksätespassagerare. Härligt gnissel när man öppnade/stängde dörrar. Rejäla skrapmärken och lite sprickor här och var. Inte att förglömma, den charmiga hackigheten vid normala varvtal. Men fullt funktionabel i stort!
"Du får vad du betalar för..." konstaterade sambon krasst...:cool:
 

Attachments

  • DSC_2327.JPG
    DSC_2327.JPG
    89,1 KB · Visningar: 381
Kontor: Visby Biluthyrning
Bokat via: Telefon
Bokade: Hyrbil [generisk]
Gratis uppgradering: Nej
Fick: FORD FOCUS, 2003 års modell. 22 000 mil...
Status på bokningen: N/a

Ingen hyrbil påträffad hos de stora drakarna på Gotland. Då tas chansningen att ringa andra biluthyrare. Och se där, fullträff!

Bilnostalgi från studenttid när man hade ett billigt vrak. 22 000 mil hade hyrbilen visst gått. AC:n hade knappt verkningsgrad, och ABS-bromslampan blinkade til och från. Manuell fönstervev för baksätespassagerare. Härligt gnissel när man öppnade/stängde dörrar. Rejäla skrapmärken och lite sprickor här och var. Inte att förglömma, den charmiga hackigheten vid normala varvtal. Men fullt funktionabel i stort!
"Du får vad du betalar för..." konstaterade sambon krasst...:cool:

Men hjälp, en Ford Ficus från när seklet var ungt...

Rent-A-Wreck lär kontakta dig :)
 
... ingen bil alls. (Split Airport, Kroatien)
Haha - utveckla?
Hade ni bokat en bil men det fanns ingen när ni väl kom dit?
Exakt, vi hade bokat 3 månader i förväg. Kontoret var överbokat med 15 bilar denna dag. Kass hantering.

Tänkte bara återkoppla det här ärendet. Slutade med att jag fick 2x20euro vouchers som kompensation. Rätt lite, men bättre än inget :)
 
Toppen