Senaste nytt

Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

palmen

Moderator
Jag hör till spannet, det är därför jag reagerade på prishöjningen. Men som du säger, det lär inte slå alldeles för hårt mot Door to gate.
De gånger jag åkt door to gate har det bara varit ensamresenärer som åkt samma bil om jag inte åkt ensam. Vänder sig inte riktigt till familjer, då kan man lika gärna åka taxi för det mesta.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

mha321

Medlem
De gånger jag åkt door to gate har det bara varit ensamresenärer som åkt samma bil om jag inte åkt ensam. Vänder sig inte riktigt till familjer, då kan man lika gärna åka taxi för det mesta.
Ett par gånger jag åkt har det varit par som åkt också. Men aldrig mer än två.

Annan punkt där det nog kan bli prisvärt är om man åker långt. Till city är det bra med konkurrens på taxi. Men har tex åkt samtidigt som folk som skulle ända ut till Nynäshamn. Där kan nog besparingen jämfört med vanlig taxi bli betydligt högre.
 

Juraj

Medlem
Dock har Door to gate i vårt fall presterat bättre än vanlig taxi när det gäller bakåtvända bilbarnstolar. Och eftersom de använder sig av stora skåpbilar, är de säkrare än vanlig taxi. På detta sätt är Door to gate väldigt bra för småbarnsfamiljer.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har åkt med door to gate och varit kanon nöjd,några gånger har det varit flera i bilen och dom gångerna det varit stressigt så är det för att folk som bokat stockholm city inte räknar med köerna ,så när dom slingar med folk ex mig som bor i täby så gnäller dom på chauffören att det går så långsamt fat det inte är hans fel,hur svårt ska det vara att boka så man hinner i tid ?
 
hur svårt ska det vara att boka så man hinner i tid ?

En del av skulden tycker jag att man kan lägga på Flygbussarna, för när man bokar kan man ju ange sin flight och få ett förslag på upphämtningstid. Den tiden är i mitt tycke väldigt optimistisk, jag brukar alltid lägga på en halvtimme eller så för att ha lite marginal för trafiken, och om allt flyter på får man andas ut lite i loungen istället. Men den som inte åkt förut kan väl med viss rätt utgå ifrån att den föreslagna tiden är lämplig.
 

Voyageur

Medlem
En väldigt bra upplevelse härom veckan med doortogate. Bokade samma morgon jag behövde bilen till kvällen. Visade sig vid hämtning att de var överbokade och skickade en privat taxi istället, givetvis till samma pris. Pratade med föraren som förklarade att de har avtal med flera bolag som de använder vid överboknigar och tar hand om mellanskillnaden själva.

Rätt snyggt mot kunden!
 
Toppen