Senaste nytt

Flyg till Entebbe, Uganda

Britt

Ny medlem
Hur tar man sig bäst till Uganda från Stockholm? Vill helst landa på dagen och hoppas kunna åka Business. Rekommenderar ni Qatar Airways med byte i Doha eller Etiopien Airways med byte i Addis Abeba? Övriga flygalternativ som jag hittat innebär landning mycket sen kväll.
 

fcx

Medlem
Jag vågar påstå att ombord- och transferupplevelsen är klart bättre med Qatar än Ethiopian i både business och economy.
 

agehall

Medlem
Qatar är att föredra skulle jag säga. Just till EBB brukade jag köra KLM när jag flög dit regelbundet, men det var några år sedan.
 

Britt

Ny medlem
Jag skulle gärna ta KLM men de mellanlandar och landar inte förrän runt kl 23 på Entebbe. Att då åka bil i 3 timmar känns inte så lockande för en förstagångsbesökare i Uganda.
 
Qatar är vad jag kan se de som har bäst tider och bara ett stopp (förutom Ethiopian då)
Emirates flyger också med bara ett stopp förvisso men blir ett långt sådant.

Men det beror ju på när i tiden du ska åka förstås.
 

rvarttinen

Medlem
Jag skulle gärna ta KLM men de mellanlandar och landar inte förrän runt kl 23 på Entebbe. Att då åka bil i 3 timmar känns inte så lockande för en förstagångsbesökare i Uganda.
Sova över på något hotell nära flygplatsen och sedan lugn och avkopplad frukost innan bilturen på tre timmar ..?..
 
Last edited:
Toppen