Senaste nytt

SAS Mastercard Premium och SAS Amex Premium

Hej!

Jag har triggat min 2-4-1 hos Amex och undrar vilket kort som är bästa att använda resten av året för samlande?

Tack på förhand //Björn
 

henke12

Medlem
Hej!

Jag har triggat min 2-4-1 hos Amex och undrar vilket kort som är bästa att använda resten av året för samlande?

Tack på förhand //Björn

Vad har du för fler kort?
Själv kör jag nu på Nordic Choice för att få lifetime gold.

Amex premium är inget dåligt kort att fortsätta med!

Finns mkt info att hitta i gamla trådar..
 

Tonton

Medlem
Hej!

Jag har triggat min 2-4-1 hos Amex och undrar vilket kort som är bästa att använda resten av året för samlande?

Tack på förhand //Björn

Hej,
Det beror ju helt och hållet på vad hur din spendering ser ut. Jag rekommenderar dig att läsa alla trådar om korten som finns här på forumet.

Amex ger dig 15p/100kr
MC Premium ger dig 15p/100kr när du handlar i SEK, men 20p/100k.

Ett annat alternativ är att skaffa ett Amex Elite - på så sätt kan du få ännu en voucher.
 

Berglund

Medlem
Juristsvaret: Det beror på!

Som andra redan påpekat, det som passar för tillfället. Du ger för lite bakgrundsinformation för att man skall kunna ge ett definitivt svar.
Vad är syftet?
Vilket eller vilka bonusprogram är du medlem i? Vilket av dessa vill du samla poäng till?

Eftersom du nämner American Express Premium och 2-4-1 så utgår jag från att du är SAS medlem. Både SAS Mastercard Premium och SAS AMerican Express Premium ger 15 extrapoäng per 100 kronor spenderade. Mastercard accepteras dock på i princip alla ställen som tar kort medan American Express inte är fullt lika accepterat. Många har båda korten. Ur ett poängintjäningsperspektiv till Eurobonus spelar det ingen roll vilket kort du använder då båda ger lika mycket.

Som @Tonton skriver ovan ger ju faktiskt SAS Mastercard Premium 20 poäng per 100 kronor spenderade i utländsk valuta, nu under juli månad 2018 fanns det dessutom ett erbjudande om 10 poäng till, det vill säga 30p/100kr.

Varianten är ju att samla poäng i något annat program. Jag har själv exempelvis American Express Platinum och lägger viss spendering på det kortet för att få ihop poäng som sedan kan växlas till något av hotellprogrammen när jag fattas ett gäng poäng till nästa bonusnatt.
 
Toppen