Senaste nytt

Folk börjar tröttna på Ryanairs avgifter

Visst kan man förstå att hon blir arg, men det är ju hennes eget fel om hon väljer att flyga med FR samt godkänner deras avtal där det faktiskt rätt tydligt framgår att det kostar pengar utan utskrivet papper. Som sagt: flyg med nån annan om du inte gillar det.
 

Agö

Medlem
Visst kan man förstå att hon blir arg, men det är ju hennes eget fel om hon väljer att flyga med FR samt godkänner deras avtal där det faktiskt rätt tydligt framgår att det kostar pengar utan utskrivet papper. Som sagt: flyg med nån annan om du inte gillar det.

Håller med, jag har ingen sympati för detta. Det är bara att följa de regler och begränsningar som FR har satt upp, oavsett om de är oskäliga eller inte. Jag har själv råkat ut för en bagageräd på ALC (kl. 5.30 på morgonen) där snart sagt varannan passagerare fick betala 34 EUR för varje väska som överskred av FR givna mått. Jag var själv en av dem. Surt ja, men reglerna är tydliga och jag kan inte gnälla att min väska (som var 4 cm för bred) är godkänd på alla andra bolag.
 

agehall

Medlem
Kan fortfarande inte förstå hur man flyger med Ryanair om det nu inte är en livsviktig situation som uppkommer.

Jag skulle nog vara ännu mindre benägen att flyga med dem ifall en livsviktig situation uppstod. Då skulle det vara ännu berättigat att betala mer och resa med ett riktigt bolag imho.
 

MarcusC

Medlem
Förstår henne,men vore helt klart bättre folk bojkottar dem innan. Flyger man Ryan och betalar lite kan man inte förvänta sig något. Samtidigt har jag noterat Ryanair tar bra betalt för sista minuten bokningsr vilket ger oerhört lite valuta för pengarna. Skulle mycket hellre välja DY eller Air Berlin för samma pengar men med en mycket mer human biljett policy. Ryanair och Wizzair verkar bara mjölka resenärerna med extra avgifter..
 
Last edited:

Chrille

Medlem
Jag har flugit med Ryan ett par gånger. Visst känns det lite larvigt när alla kommer med egenprintade boardinghandlingar och personalen klipper i dom med en stor sax, eller helt sonika river av en bit mot kanten på incheckningsdisken. Men det är en del av konceptet, och om man missar det så man inte förstått vare sig beställningsbekräftelsen eller de påminnelsemail som skickas ett par dagar före avresan.
 
Toppen