Senaste nytt

Miami eller Fort Lauderdale- boka tidigt eller vänta

henkedio

Medlem
Andra tips om Florida är också uppskattade, tänkte lägga till några dagar på fastlandet. Bättre att turista runt Miami, eller ska man ge sig upp mot Orlando och nöjesfälten? Är San Juan/Puerto Rico värt två dagar (troligt att vi väljer kryssning med avresa därifrån)?

Ni kan åka över till västra sidan av Florida, mellan Naples och Tampa finns det mängder av vackra stränder,
Spelar du golf så finns det riktigt bra banor.
Amerikansk fotboll/Hockey i både Tampa och Miami/Ft. Lauderdale
Key West uppskattas av många.

Precis som agehall skriver så hade jag också undvikit Miami, inte för att det hände något när vi var där för 2 år sedan men man känner sig knappast säker.
 

ski

Medlem
Det blir 14 dagar med Celebrity Eclipse till Östra-södra Karibien. 2010 åkte vi med systerfartyget Celebrity Equinox under 10 dagar. Fantastiskt bra. Då åkte vi via Newark till FLL och drabbades lite grann av askmolnet på hemvägen. Lutar åt Miami denna gång ev med boende i Fort Lauderdale. Får se hur vi gör. Blir två-3 nätter före kryssningen och sedan hem direkt efter.
 

ryds

Medlem
Åker på kryssning den 8 sep med Oasis Of the Sea. Någon som åkt denna båt och har något tips ?
Vi flyger Med SAS den 6 sep till ORD i C för poäng, 3 h i ORD och sedan vidare till ORLANDO med AA så hoppas inte på några förseningar när det är separata bokningar.
2 nätter i Orlando och Universel Studios. Vidare med hyrbil till Fort Lauderdale och kryssning.
Avslutar med 2 nätter i Miami Beach, sedan via ORD hem till Stockholm.

Någon som har lite tips under resan ? Första gången i Florida. Och är lite orolig för Orkaner........
 

agehall

Medlem
Stressa inte för mycket, varken i hamn eller ombord. Det finns ganska mycket att göra och det är klart underskattat att ligga vid polen med en öl och en bra bok.

Det kan bli tight för er på ORD. Jag skulle nog inte ha bokat 3h connection där, framförallt inte med alla problem som SAS haft senaste tiden med sina A340.

Så länge ni inte har extrem otur, så ska ni nog klara er från orkaner. De kan ju iofs komma rätt tätt nu, men man ska inte oroa sig i onödan. Chansen att ni ska drabbas är relativt liten.
 

ryds

Medlem
Tack / en bok låter bra.

Ja känns lite tight med 3 h, håller tummarna. Sista tiden för SK 945 så har den gått i tid.
FlightAware
Så håller tummarna.

Om den är i tid klarar man sig på 3 h i ORD ?
 

agehall

Medlem
Ja 3h räcker på ORD. Om du skyndar dig lite när du kommer av 945, så är du igenom immigration på under 15 minuter. Sedan är det bara att hoppas att du kommer igenom säkerhetskontrollen snabbt, så har du gott om tid.
 

Rosie

Medlem
Jag åker också på kryssning i dec. Det Hotel som får bra kritik på alla ställen jag läst är the pillars Hotel. I FLL. Min störta oro över vår.resa är hur mycket pengar man behöver i fickpengar ;)
 
Toppen