Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Tjenare har snart 2 stycken 4-2-1 vouchers och undrar lite hur det funkar.

Däremot har jag inte så mycket poäng (omkr 100k) medan morsan har 400-500k. Vi har snackat lite om att åka iväg familjen och går det att använda min voucher och hennes poäng? Vet att hon kan föra över poäng till mig men det är ganska dyrt vad jag har förstått?

EDIT: En till fråga. Kan man göra någon multitripp med en 2-4-1 voucher?
Åka till typ Dubai, sedan Hong Kong och sedan hem?
Läs gärna första inlägget i denna tråd som förklarar det mesta om hur det fungerar samt svar på dina frågor.

Det enkla svaret är dock nej på båda frågeställningarna.
 
Försökt hitta svar utan att lyckas.

Familj 2 vuxna och 2 barn under 12 år. Om jag bokar två vuxenbiljetter för poäng med 4-2-1. Kan jag då boka barnens samtidigt och betala för dem med pengar?
 

palmen

Moderator
2 vuxna och 2 st mellan 2-12. Men vi kommer bara ha poäng för en samt 4-2-1 voucher dvs för 2. Men vill kunna boka med barnen på samma resa.
Ni kan boka de vuxna på award och barnen på betald biljett, dock måste det göras i två steg.
Boka först vuxna på awards och ring sedan till SAS och boka barnen på en separat bokning och istället för att de ska gå som ensamresande barn kan de göra någon koppling på biljetterna så det framgår att de reser med er och itne behöver en ledsagare.

Jag har aldrig testat detta själv men hört att man ska kunna göra så. I vilket fall som helst kostar det ju inget att avboka de vuxnsa award biljetter om det nu inte skulle fungera.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Boka först vuxna på awards och ring sedan till SAS och boka barnen på en separat bokning och istället för att de ska gå som ensamresande barn kan de göra någon koppling på biljetterna så det framgår att de reser med er och itne behöver en ledsagare.
Går det verkligen att koppla ihop biljetter på det viset eller blir det bara en textnotering som med stor sannolikhet missas om något händer (och sen får man läsa att SAS gjort ett dålig jobb för att de låter barn flyga själva...).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen