Senaste nytt

Lufthansa First Class till Hong Kong och ANA First Class hem

Härliga bilder! För mig som rookie, är det samma kostnad i poäng för en resa i first som business? Kan man ringa och höra om/när det finns ledigt i first för vissa flighter när det gäller Bonusresa?
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Erikhaka

Medlem
Härliga bilder! För mig som rookie, är det samma kostnad i poäng för en resa i first som business? Kan man ringa och höra om/när det finns ledigt i first för vissa flighter när det gäller Bonusresa?

Välkommen!

Förutsätter att det är eurobonus.

Nej, det är olika priser för first och business. Finns information på SAS hemsida om hur många poäng det kostar.

Du kan absolut ringa, annars skulle jag förslå att läsa på i olika trådar här och sedan använda lämpligt sökvertyg.
 

palmen

Moderator
Härliga bilder! För mig som rookie, är det samma kostnad i poäng för en resa i first som business? Kan man ringa och höra om/när det finns ledigt i first för vissa flighter när det gäller Bonusresa?
Olika pris, läs gärna tråden om hur man söker awardplatser med United. Den går igenom allt man behöver veta, viktigt att läsa första inlägget.

Du kan alltid ringa och höra, men det är oftast bättre att söka själv först och hitta tillgänglighet och be do boka. Många agenter vet inte hur de ska söka utan man måste guidea dom med exakt vilka flighter man vill ha och inte bara säga att man vill flyga från A till B i förstaklass. Bättre att specificera flight för flight.
 

InTheWind

Medlem
ANA brukar inte vara några problem om man börjat titta 330 dagar innan och bara behöver en plats, för 2 platser måste man åka över stilla havet eller ha grym tur.
Lufthansa First är enkelt till USA, om man är lite flexibel på 2-3 dagar och kan tänka sig att mellanlanda på någon destination i Asien som Lufthansa flyger till.

Jag sitter och fluktar på lite bonusresor och noterar att NH212 (LHR-HND) har 2 platser i FIRST 1 och 2 juli ! Go for it!
 

xz0781

Medlem
NH levererar. Var dock medveten om att nattavgångarna med ANA i first inte är nån höjdare ur kulinariskt perspektiv. T.ex. NH203 HND-FRA som avgår efter midnatt. Mycket klent utbud på mat.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

InTheWind

Medlem
NH levererar. Var dock medveten om att nattavgångarna med ANA i first inte är nån höjdare ur kulinariskt perspektiv. T.ex. NH203 HND-FRA som avgår efter midnatt. Mycket klent utbud på mat.

Personligen menar jag at NH212 är något av det bästa vi Européer har för att komma till Japan. Med avgång vid 19-tiden är det rikligt med tid för lagom med mat men därefter också värdefull sömn. Få flygningar är väl så stilla och vilsamma som just de med ANA, med 212 på topp som den prestigesträcka den representerar.
 
Toppen