Senaste nytt

Visum Australien

Impendill

Medlem
Hittade nu , det står i bekräftelsen:
" Travel Facility : Multiple " Betyder att jag kan åka in och ut med samma visum?

visum.jpg
 
Tjena, mitt pass går ut 02 Jan 2019 och jag har en resa planerad 29 Jun - 11 Jul 2018. Jag har eVisitor visa och jag undrar om det kan bli några problem eftersom det står att "it is strongly recommended that the passport is valid 6 months", faller ju på detta om man tittar på avresedatumet hem till Sverige. Har aldrig haft problem i Aussie immigration, men har dock inte "varit nära" någon tveksamhet heller. Någon som varit i liknande situation eller kan ge tips?
 
Tjena, mitt pass går ut 02 Jan 2019 och jag har en resa planerad 29 Jun - 11 Jul 2018. Jag har eVisitor visa och jag undrar om det kan bli några problem eftersom det står att "it is strongly recommended that the passport is valid 6 months", faller ju på detta om man tittar på avresedatumet hem till Sverige. Har aldrig haft problem i Aussie immigration, men har dock inte "varit nära" någon tveksamhet heller. Någon som varit i liknande situation eller kan ge tips?
Vill du vara helt säker så försök skaffa ett nytt pass, du kan fortfarande hinna.
Ett tips i största välmening är att sätta kalenderalarm 8-9 månader innan passet går ut så du hinner förnya (men jag inser också att det kanske inte är det tipset du är ute efter :) )
 
Vill du vara helt säker så försök skaffa ett nytt pass, du kan fortfarande hinna.
Ett tips i största välmening är att sätta kalenderalarm 8-9 månader innan passet går ut så du hinner förnya (men jag inser också att det kanske inte är det tipset du är ute efter :) )

Mm sant, jag såg bara att det inte fanns några bokbara tider på någon av passkontoren i närheten innan avgång. Dock verkar det vara lugnt med Australian Immigration med <6 mån giltighetstid efter lite googling. Möjligen så kanske bolagen kan bråka, jag reser med Singapore Airlines och Thai hem (SIN/BKK) - båda länderna har 6 mån krav fast nu kommer jag ju inte vara i någon av länderna utan bara passera på väg till Australien/Sverige...
 

agehall

Medlem
Möjligen så kanske bolagen kan bråka, jag reser med Singapore Airlines och Thai hem (SIN/BKK) - båda länderna har 6 mån krav fast nu kommer jag ju inte vara i någon av länderna utan bara passera på väg till Australien/Sverige...
Blir ju lagom kul när något skiter sig så att du blir fast på någon av dessa flygplatser i 24h+... Det är sådant som bara händer när man inte har möjlighet att gå genom immigration.
 
Toppen