Senaste nytt

Lufthansa struntar i ARN beslut

Alx

Medlem
Zomzing is wrong in Frankfurt.... :(

Alitalia?? De slutade ju flyga till Sverige för flera år sedan! Kan inte finnas många ärenden hos ARN sedan nedläggningen, eller?

Mycket intressant att senaste tidens hårt kritiserade Norwegian har följt SAMTLIGA rekommendationer från ARN!
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Kollar man senaste svarta listan så är typ alla flygbolag (utom SAS och NAX) med. Artikeln nämner KLM/AF som föredömme, men jag vet att det just nu finns ett fall uppe hos ARN där KLM/AF gör allt för att inte följa nämndens beslut.
 

JacobGBG

Medlem
Är det bara jag som läste det som att Lufthansa struntar i Arlandas beslut?

Fick en bild av LH flyg som kommer in mot flygtornets avrådan och prejar undan en Dash 8 på väg mot landningsbanan.
 

agehall

Medlem
Jag såg kommentarerna innan jag hann reflektera över det hela, annars hade jag nog kunnat missförstå jag också.
 
Problemet är väl just att ARN´s beslut inte är tvingande utan mer "rekommendationer"... Vi borde göra om systemet helt så att företag inte kan göra som idag & helt enkelt skita i det och hamna på någon lista i princip ingen ändå läser.
 

mry

Medlem
Söker man på flygresor.se så kan man bocka i att de ska ta bort bolag i sökresultaten som inte följer ARN beslut så där har jag noterat att LH ej följer besluten under en lång tid nu. Det kanske förmår några att inte resa med dem och flygresor väljer som standard att inte visa de som inte följer ARN.
 
Toppen