Senaste nytt

Singapore Airlines kommer till Arlanda

Nu har jag bestämt mig! Har sedan länge en biljett bokad ARN-DME-SIN-BKK, utresa 30 maj och tillbaka 8 juni. Måste vara tillbaka i Stockholm 7 juni. Har funderat på att utnyttja 2-4-1 voucher, för att vara hemma senast 7 juni, då ändring av min SQ- biljett skulle kosta runt 8000SEK, alternativt 300USD för att avboka. Igår hittade jag hemresa via ZRH, så nu har jag ombokat min biljett för 2606SEK. SQ har en suverän hemsida!

Min resa blir som följande: Utresa 30 maj ARN-DME-SIN-BKK, Hemresan 6 juni BKK-SIN-ZRH-ARN. Ankommer Arlanda 7 juni 12.50, perfekt tid för mig. Är inget Premiärlejon men ska bli kul att testa Singapore Airlines Airbus 359 på deras premiärtur från Arlanda (verkar bli helt fullt i Business, bara 1 plats ledig ARN-SIN igår på SQs hemsida). Ser vidare fram mot att testa ca 13 tim Business class Singapore Airlines på deras Airbus 388 mellan SIN-ZRH. Omvägen via Zurich genererar ca 2000 extra Eurobonus miles, totalt bör 30600 miles trilla in på kontot.
 
Last edited:

Malm

Medlem
Lånar tråden lite.
Någon som testat att flyga ARN-DME-SIN och vidare? Hur är det att dela flyg med ryssar i business? Fungerar det? Eller ska man kika på att resa via Köpenhamn istället?

Tack på förhand.
 

JacobGBG

Medlem
Lånar tråden lite.
Någon som testat att flyga ARN-DME-SIN och vidare? Hur är det att dela flyg med ryssar i business? Fungerar det? Eller ska man kika på att resa via Köpenhamn istället?

Tack på förhand.

Det ska finnas en rapport här på forumet jag läst förut men mina search skills är tyvärr kassa.
 

Alf

Medlem
Det ska finnas en rapport här på forumet jag läst förut men mina search skills är tyvärr kassa.

Jag tror farhågorna med stökiga ryssar varit lite överdriven om jag förstått tidigare kommentarer om detta rätt. Det är ju bra så det inte blir lika illa som det kan vara på en del hotell i Asien.

För övrigt föredrar jag flyget från Köpenhamn där man slipper mellanlandningen, som man dessutom måste lämna flygplanet under uppehållet. Det är ju enormt störande på hemresan när det är tiden man får den bästa sömnen. Kan ju också vara ett alternativ att åka via Moskva dit och Köpenhamn på hemvägen.
 

Dr. Miles

Expert
Lånar tråden lite.
Någon som testat att flyga ARN-DME-SIN och vidare? Hur är det att dela flyg med ryssar i business? Fungerar det? Eller ska man kika på att resa via Köpenhamn istället?

Tack på förhand.
Det ska finnas en rapport här på forumet jag läst förut men mina search skills är tyvärr kassa.

Reserapport i Business class.
Singapore Airlines A350 Stockholm - Singapore med foton | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Reserapport i Premium Economy.
Singapore airlines premium economy | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Canadien

Medlem
Jag har rest SIN-DME-ARN och stördes inte av några i businesskabinen.

För övrigt föredrar jag flyget till Stockholm där man slipper mellanlandningen i Köpenhamn, där man också måste lämna flygplanet under uppehållet, och byta till ett litet bullrigt plan, armbågas i 3-3-konfig med på sin höjd en smoothie som service sista timmen. Det är ju enormt störande på hemresan när det är tiden man får den bästa sömnen. :)
 

Tonton

Medlem
Jag har rest SIN-DME-ARN och stördes inte av några i businesskabinen.

För övrigt föredrar jag flyget till Stockholm där man slipper mellanlandningen i Köpenhamn, där man också måste lämna flygplanet under uppehållet, och byta till ett litet bullrigt plan, armbågas i 3-3-konfig med på sin höjd en smoothie som service sista timmen. Det är ju enormt störande på hemresan när det är tiden man får den bästa sömnen. :)

+1

Nu har jag inte gjort resan via Köpenhamn, men via Paris istället.
Väljer alla dagar i veckan Stockholmsflighten.
 

Canadien

Medlem
+1

Nu har jag inte gjort resan via Köpenhamn, men via Paris istället.
Väljer alla dagar i veckan Stockholmsflighten.
Jag har åkt båda, dock endast First till Köpenhamn, och det är ett duktigt fall ned till SAS plus sedan upp till Arlanda... Tyckte loungen på DME var ungefär som SAS gold på CPH när det gäller frukost, även om den är liten. Ett annat plus är att man kan handla rysk taxfree.
 

pep

Medlem
...För övrigt föredrar jag flyget till Stockholm där man slipper mellanlandningen i Köpenhamn, där man också måste lämna flygplanet under uppehållet, och byta till ett litet bullrigt plan, armbågas i 3-3-konfig med på sin höjd en smoothie som service sista timmen. Det är ju enormt störande på hemresan när det är tiden man får den bästa sömnen. :)
"Via Köpenhamn" betyder att man måste kliva av i Köpenhamn också.
Nu har CPH jo en yderligere konkurrenceparameter: Mikkeler Bar - som måske udvikler sig til Sverrigs største værthus i Köbenhavn :) Danskerne er som regel et trevligt folkefærd - og selv om CPH er dyr - har jeg noteret at Moskva's lufthavne er endnu dyrere: 15 euro for en Leffe fadôl....
 
Last edited:
Toppen