Senaste nytt

Lounge meetings

Smuffe

Medlem
Nå hur gick det med champagnen? Så mycket kross blev det inte (oavsett vilket lag man sympatiserar med)... Men i mina ögon var det ett bra resultat ;)
Jag undviker att kommentera matchen... ;)

Två av tre har champagne.
Maple Leaf och Silver Kris.
United kör fortfarande med Prosecco...

Jag bifogar bilder när jag är på svensk mark. Vi har pushback om 2 min. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Hoppas verkligen bara det är ett tillfälligt misstag hos United att övergå till Prosecco. Skönt att höra att de andra fortfarande har sitt förnuft kvar. Singapore har (hade?) dock Prosecco under vissa tider på dagen har jag fått erfara: de tider då de inte har någon egen flight.
 

Emilio

Medlem
På måndag blir en lite speciell dag för mig. Flyger från Landvetter till Bangkok via Arlanda, och det är denna resa som tar mig upp till Royal Orchid Plus Gold samt även första resan i business för min del!

Jag kommer ha ca fyra timmar på Arlanda (10.35-14.30), så jag kommer ha lite tid att slå ihjäl om det är någon mer där. Gästas gärna till Pontus om tid finnes. En kollega kommer möta upp mig på Arlanda som inte heller han har tillgång till Pontus.

Vilken är annars den bästa loungen på Arlanda givet att man inte har guld-status men reser business med *A (Thai)?

Edit: Har även ett Priority Pass om det ger tillgång till någon bättre lounge?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Om någon behöver gästning till Galleries First är jag här i ca 2h till. Football is coming home sägs det.. 20180710_091627.jpg
 

Berglund

Medlem
Har även ett Priority Pass om det ger tillgång till en annan lounge?
Du har redan fått rätt svar ovan av @Agö, SAS loungen är marginellt bättre än Menzies Priority Pass lounge som ligger till höger om SAS loungen. Jag har inte flugit Thai själv men utgår från att planet avgår från F-piren. Där efter passkontrollen finns det en annan av Menzies Priority Pass lounger, själv tycker jag den är både luftigare och trevligare än Menzies variant bredvid SAS loungen.

Vill du åt den i min mening bästa loungen på Arlanda, gå till Gate 10, ta bussen till Terminal 2 och besök Aurora loungen (som också drivs av Menzies), här kommer du in med ditt Priority Pass. Se bara till att ha ordentligt med tid för att åka tillbaka med bussen till Terminal 5 och hinna gå genom passkontrollen där.
 

Berglund

Medlem
För övrigt beräknar jag själv besök på Pontus ikväll från kl 20.45 för lite sen middag och därefter färd med DriveNow in mot Stockholm, om någon känner för att haka på någon eller båda delarna.
 
Toppen