Senaste nytt

Sökes: Award Stockholm till Chicago 4 oktober 2018 +/- en dag

Thornado

Medlem
Uppenbarligen så var det inte nog plågsamt (även fast det var väldigt plågsamt) att springa Chicago Marathon förra året, så jag tänkte göra om samma sak i år (7 oktober). Även om jag vanligtvis inte har något problem med att åka economy/Go, så kan det vara lite skönt att kunna sträcka ut benen på vägen hem efter att ha sprungit, och dessutom så verkar det som att jag får med mig en kompis som aldrig flugit Business eller First, så det känns som att det vore ett ypperligt tillfälle att bränna lite poäng och en Amex-voucher.

Lyckades hitta tillgänglighet i Plus ARN-ORD 3 oktober och hem i Business ORD-ARN 8 oktober så har bokat upp detta för säkerhets skull nu för 90k poäng. Är nöjd med hemresan, och det är ju egentligen OK att åka Plus på ditresan, men skulle hellre åka Business och framförallt så skulle jag vilja åka en dag eller två senare (oklart om min kompis kan åka så tidigt som 3/10).
Tänkte alltså kolla om någon annan har bättre idéer på rutt eller är bättre än mig på att söka utresa (har sökt alla rutter jag kunde komma på via United, med inte hittat något vettigt.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Chicago
  3. När vill/behöver du resa ut? 4 oktober (eller en dag senare, men åker helst 4:e)
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill helst åka från Chicago 8 oktober, men kvällen 7 oktober kan också funka. Har redan denna bokad med SAS Business, så om det inte öppnar upp LH First långt in i framtiden igen eller något annat lysande alternativ dyker upp så behåller jag den och är egentligen bara intresserad av förslag på utresa).
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class (gärna First, men det får jag lösa senare isf om Lufthansa släpper platser)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 110000 Eurobonuspoäng + Amex 2-4-1-voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Business på Atlantsegmenten. Smidig resa utan alltför långa eller krångliga byten då jag inte reser själv och vill att resan ska vara njutbar och inte bara onödigt krånglig för mitt resesällskap.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
 

Thornado

Medlem
Fick för övrigt en mindre hjärtattack ett tag när jag skulle boka den nuvarande bokningen (ut i Plus 3/10, hem i C 8/10) igår. Efter att jag valt plats och allt var klart och jag bara skulle bekräfta och betala skatterna så blev det "ett oväntat fel" och bokningsprocessen avbröts. När jag sen gick tillbaka för att boka igen så var platserna borta!
Efter några timmars nervöst väntande så dök de dock upp igen.

När jag nu testar att söka ARN-ORD med det nya *A-bokningsverktyget på sas.se så får jag 4/10 upp ARN-PEK-ORD med Air China och United... Tyvärr bara i economy dock, och jag tror ändå inte att det hade varit av intresse för min kompis att åka den vägen (och det hade antagligen varit svårt/omöjligt att få in den delen på min existerande bokning).
 

ekf

Medlem
19727A73-610F-43F2-80AF-D153158C37AD.jpeg
 

Thornado

Medlem
@Thornado Det ser ut att finnas 8 platser i Business till Chicago den 5/10 enligt sas hemsida... Om det inte är för sent för dig, blev inte helt klar på om den 5:e är ok för utresa

Tack!. Jo, jag fick notifiering på det från EF också. Det dök upp platser i Business både 3:e och 5:e igår. Mycket frustrerande att det dyker upp både dagen innan och efter den dag vi vill åka.
I min ursprungliga post så hade jag inte uteslutit 5:e, och det skulle i teorin funka, men när vi pratade om detta i fredags så kom vi fram till att vi nog helst vill åka 4:e. För min del skulle det funka att åka 3:e också, men det är tyvärr lite problematiskt för min kompis att åka så tidigt. Lutar åt att jag får boka economy 4:e (jag vet, det är hemskt att boka eco på en award, men vi får åtminstone C på vägen hem) och bevaka och hoppas att något bättre dyker upp.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen