Senaste nytt

Semi live - i first till BKK via seoul

Jönsson

Medlem
Jag instämmer om det. Tyvärr kan jag inte äta Paté de fois grais när hustrun är med eftersom hon har en miliant hållning om att denna franska delikatess skall bojkottas till varje pris. Jag får hålla med om att metoden man använder när man matar dessa djur på har överskridit anständigheten. Det är lite tråkigt att det skall vara så för finns det något bättre än Paté de fois grais med ett glas Sauternes vin. (Ja, jag vet att de flesta föredrar champagne men jag är inte något fan av champagne).
Off topic.
Det går att köpa fois gras där gässen/ankorna inte matats enligt gavage. Egentligen är det en naturlig process inför fåglarnas vintermigration, att äta upp sig och i den processen lagrar levern extra mycket fett. Det går att ge dem naturlig men energirik kost, som inför en vintermigration, utan tvångsmatning. Såg en intervju, i en engelsk dagstidning, med en bonde som födde sina gäss enligt denna princip. Han lät dem bara gå utomhus, såg till att de hade färskt och friskt gräs att beta under sensommar och höst, sedan skötte sig saken själv. Visserligen blir slutprodukten dyrare och mer säsongsbetonad men man kan äta den med gott samvete.
 

squeezen

Medlem
I munchen blev det att gå till Senator lounge vid G gates. Denna har bemannad bar så riktigt gott kaffe.

Smoothies och lite lokala specialjuice, OCH Nutella!

5F6CA8B7-EE97-41AA-B594-2E760C076B4C.jpeg



5E463158-A726-4B39-A36E-8EFDE8F0D233.jpeg

Air Nostrum opererar flighten.

1DC65B77-A2FB-4057-A132-AF0F0AC398C7.jpeg

Slut på alkoholintag för denna gången. Väntas sprint av planet som var lite sent, för att hinna med tåg. Därefter hämta barn och bil hos svärföraldrar och racerköra hem för att se Sverige-Schweiz

0BAE76B2-EBDF-4BF0-BD72-8854BBDFCB7B.jpeg

Testade även den mytomspunna chokladbollen, vilken låg i en smutsig kartong...

All in all slarvig och okunnig service, fick peka flera gånger i menykortet för att de skulle förstå. På ölen till exempel fick jag först peka, hon letade, tog fram och frågade sedan: är det denna eller är det nån annan?

Dessutom kom den avlånga frukost kartongen relativt omgående med dricka vagnen ca 15 minuter senare. Tror de inte man saknar smoothie eller annan dricka till de torra fralle-bullarna?

Försenade från munchen så det innebär 9 minuter från öppnad dörr på CPH till avgång för tåget. Nu hade vi fått göra ”delivery at aircraft” på kabinväskorna då planet va en liten CRK.
Så utav de 9 lade vi 4 i att vänta. Tack och lov gate B4, så nära att ta sig till spåret. Blev lite puls kan jag säga av att springa igenom byggnaden, svetten lackade och odören började begynnas, MEN. Jag hann hem till matchen och det var ju så klart galet mycket värt det!

Resan började med Mexiko-Swe dagen innan avfärd och avslutades med vinst mot Schweiz. Fantastiskt.

Tack för visat intresse och tålamod med de icke-redigerade inläggen!

På återseende
 

Taggen

Medlem
Efter gymmet (och faktum vi inte ätit lunch) så var vi svultna när vi kom tillbaka.
Hotell G Pullman har ju en burgar bar med bra ölutbud. @palmen garanterad finns här massor du gillar. Själv som Ipa fan blev det denna Double dry hop Ipa på 7.5%. Grymt god. Rating 4.75/5 gav jag i untappd

Du tar kroppsbyggandet seriöst. Kosten har du järnkoll på. ;):D
 

flatwhite

Medlem
Toppen