Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Blir 2 bokningar, bägge kommer gå på 110k+voucher (ingen barnrabatt på *A), dvs 220k poäng totalt.
Går bra att få på en bokning, jag har bokat hela familjen på liknande turer med 2st Amexkuponger och fått allt på samma bokning. Ca 3500-4000 SEK per person i skatter o avg tillkommer utöver de 220k poängen.
 

Krotan

Medlem
Gjorde en bokning hos Tallinn i förrgår och då nämnde agenten att just nu har dom tagit bort ändringsavgiften a 150kr/pax igen, nytt sen förra veckan. Någon som kan bekräfta detta? Om det nu är så undrar man ju hur länge det stannar denna gången.
Jag är dessutom bara EBG numera men det gällde oss vanliga dödliga också nu tydligen..
 
Gjorde en bokning hos Tallinn i förrgår och då nämnde agenten att just nu har dom tagit bort ändringsavgiften a 150kr/pax igen, nytt sen förra veckan. Någon som kan bekräfta detta? Om det nu är så undrar man ju hur länge det stannar denna gången.
Jag är dessutom bara EBG numera men det gällde oss vanliga dödliga också nu tydligen..

Jag kan bekräfta detta. Jag gjorde en ändring igår och vart inte debiterar. Är EBS.
 

Per N

Medlem
Jag gjorde också ändringar igår på två bokningar och inget prat om ändringsavgift, är EBD men personerna på dom aktuella bokningarna är EBG.
 

Bangkok

Medlem
Hej!

Om man åker i olika klass på dit och hemresan, blir man då debiterad för den högsta klassen totalt? Eller kan jag t ex flyga first på ditresan och business på hemresan till ett billigare poängpris än om jag hade flugit first både dit och hem?
 

agehall

Medlem
Ryktet säger att du numera blir debiterad för den högsta klass du reser i på ut- resp hemresan. Dvs reser du i business på utresan och First på hemresan får du betala för business+First.
 

Bangkok

Medlem
Ryktet säger att du numera blir debiterad för den högsta klass du reser i på ut- resp hemresan. Dvs reser du i business på utresan och First på hemresan får du betala för business+First.

Okej, så om jag skulle flyga first till Bangkok och sedan open jaw hem med sas business skulle kostnaden om ryktet stämmer bli 95 000/2 = 47 500 + 50 000/2 = 25 000. = 72 500 med en voucher? Eller tillkommer det då enkelresa tillägg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen