Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Patrik_82

Medlem
Saver tillgänglighet som visas på Singapore Airlines KrisFlyer stämmer inte alltid överens med vad SAS/Tallinn kan se.
Det har hänt t o m så att det visades som "Waitlisted" på KrisFlyers webbsida men SAS kundtjänst kunde se tillgänglig plats.
Ok

I detta fallet så fanns det bara "waitlist" för saver award innan jag bokade om.
 

Senator

Moderator
Klockrent fall där termen ”married segments” missbrukas. Finns inte en chans att det är married segments mellan SAS och Thai. Finns ingen som helst logik i det om man förstår varför married segments finns.

Är du 100% säker på detta? Jag hade ett fall med Lufthansa och United med UA960 och LH802 som hade tillgänglighet i Z men inte som EWR-ARN kombo. Det krävdes att i detta fall Lufthansa gjorde en ”Divorce segments” som säljande part.

Vi som lekmän härinne vet inte alltid hur flygbolag jobbar tillsammans, och det är inte ”omöjligt” att Thai och SAS bygger kombinerade segment. Vi kan inte avfärda det med 100% säkerhet då vi inte sitter på all kunskap eller information.
 

Homer

Medlem
De har justerat så att man betalar bara för first ena hållet om man åker business andra hållet. Sydostasien;
En halv business = 70k
En halv First = 95k
Summa 165k

och om man flyger SAS Business ena vägen och *A First andra vägen, blir det då 50k + 95k ?
 

Martin74

Ny medlem
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med poängberäkning enligt följande:

- 2 vuxna + 2 barn (9 & 11 år)
- 2 st 2-4-1 vouchers
- Open jaw Star Alliance (troligtvis ARN -> SFO & LAX -> ARN med t ex Swiss)
- Business class
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen