Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Funcadelic

Medlem
OK, då skulle det typ bli så här. Kan personligen tycka det är enklare att förstå än att försöka tolka vad SAS menar med olika begrepp som inte på något sätt blir enkelt för passagerarna.
Visa bifogad bild 76735

Håller med, den är inte skriven ur ett kundperspektiv öht. Skicka till SAS vet jag :)

Jag ska också återkomma med vad de säger om min nekade inpassage till TAP Lounge i Lissabon. De tyckte ju allt var i sin ordning, men jag bestrider det.
 

KalleSus

Medlem
OK, då skulle det typ bli så här. Kan personligen tycka det är enklare att förstå än att försöka tolka vad SAS menar med olika begrepp som inte på något sätt blir enkelt för passagerarna.
Visa bifogad bild 76735
Egentligen behövs inte fotnoten avseende Newark och O'Hare, eftersom detsamma gäller Europa. Access till SAS-lounge gäller ju faktiskt bara där den finns.
 
Jag har en Plus resa bokad för sträckan MCO-ORD-ARN. Tolkar jag det rätt då att jag inte får gå till en Star Alliance lounge, United Club, i Orlando men jag får komma in i SAS lounge på O'Hare när jag har mitt byte där?
 

Funcadelic

Medlem
Nu har jag skickat claim och fått svar:


Detta stämmer inte med vad deras egen hemsida säger, eller med hur det varit tidigare när jag flugit SAS Plus:
Visa bifogad bild 76724

Jag har svarat dem och hänvisat till ovan tabell. Skulle det vara så att kundservicemedarbetaren har rätt och hemsidan fel finns det ju om möjligt ännu färre anledningar till att flyga Plus i Europa.

Jag såg att mitt föregående ärende stängts, trots att jag svarade dem och hänvisade till tabellen. Jag skickade en ny claim, den här gången på svenska, och hänvisade dessutom till mitt gamla ärendenummer. Den här gången fick jag ett positivt svar i kundtjänsttombolan. 3000 poäng har satts in på mitt konto. Vad viktigare (?) är fick vi implicit bekräftat att tabellen är högst otydlig och att SAS Plus ger tillträde till lounger inom Star Alliance när man flyger inom Europa.

SAS Customer Care skrev:
Hej Funcadelic,

Så bra att du hör av dig till oss.

Det är tråkigt att din resa inte blev som varken du eller vi hade tänkt oss, jag ber om ursäkt för det.

Inom några dagar kommer du att se 3000 extrapoäng på ditt Eurobonus-konto. Eftersom du är en viktig kund för oss har jag lagt till dessa poäng på ditt konto och hoppas att de ska komma till nytta vid en kommande SAS resa ut i världen.

Vi hoppas att få se dig ombord hos oss snart igen.

Med vänliga hälsningar,

Namn Namnsson
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
 
Fikk denne mailen i dag, og den er litt tvetydig:
"I tillegg får du mange av fordelene som på SAS Business – som adgang til lounge, SAS Fast Track og god mat og drikke om bord"
IMG_7675.jpg
 
Toppen