Senaste nytt

Amex poäng fösenade denna månad?

ELOS

Medlem
Hej!

Enligt kontoudraget är Amex poäng dragna men ej blivit överföra till eurobonus kontot. Någon mer som upplever samma problem denna månad?
 

Canadien

Medlem
Hej!

Enligt kontoudraget är Amex poäng dragna men ej blivit överföra till eurobonus kontot. Någon mer som upplever samma problem denna månad?
Brukar komma första måndagen efter att de dragits från Amex (autosweep) ibland plus någon dag, ibland hamnar de på veckan efter.
 

agehall

Medlem
Det känns som om liknande trådar dyker upp varje månad... Har det någonsin hänt att någon aldrig fått sina poäng?
Jag har i alla händelser fått mina poäng denna månaden.
Ja, jag reagerade också på det. Varför är folk så fruktansvärt otåliga? Det är ytterst sällan vi ser någon som rapporterar att poängen aldrig dyker upp, så ligg lite lågt och vänta ett tag. Det är ju uppenbarligen inte helt automatiserade system på någon sida så variationer lär förekomma.
 

mha321

Medlem
Ja, jag reagerade också på det. Varför är folk så fruktansvärt otåliga? Det är ytterst sällan vi ser någon som rapporterar att poängen aldrig dyker upp, så ligg lite lågt och vänta ett tag. Det är ju uppenbarligen inte helt automatiserade system på någon sida så variationer lär förekomma.
Precis. Man bör vänta minst en vecka från "när de brukar komma", eftersom det är väldigt uppenbart att vissa batch-processer bara körs en gång i veckan. Så om det av någon anledning missar en, så kommer det med nästa. Ingen idé att stressa upp sig före det. Själv väntar jag 2-3 veckor minst innan jag börjar fundera på det, och vid det laget har det alltid löst sig innan jag behövt höra av mig till någon.

Köper att det kan bli lite stressigt om man precis sitter och tittar på en bonusplats som är på väg bort och behöver de poängen för att ha råd med den. Men tyvärr har man inga garantier för hur snabbt poängen postar, utan den typen av saker är något man helt enkelt får räkna med.
 

Berglund

Medlem
Amexpoäng brukar väl överföras på måndagen efter "autosweep" men av olika anledningar syns de inte på Eurobonuskontot förrän på tisdagen, då dock som bakdaterade till måndagen som precis varit. Mina kom så att de syns idag men daterade till igår. Har hitintills aldrig upplevt att Amex skulle ha blåst mig på poäng. Sitt still i båten och vänta, så kommer nog det du skall ha så småningom. Det här är inte ett "problem", tvärtom fungerar det alldeles utmärkt!
 

ELOS

Medlem
Hej

Jag undanber mig onödigt aggressiva kommentarer. Jag frågade därför att de normalt sett brukar komma upp samma datum varje månad. Jag ser dem nu - kom för 5 minuter sedan.
 

NotRyan

Medlem
Hej

Jag undanber mig onödigt aggressiva kommentarer. Jag frågade därför att de normalt sett brukar komma upp samma datum varje månad. Jag ser dem nu - kom för 5 minuter sedan.
Tja, det brukar inte vara måndag samma datum varje månad, så kanske du minns fel. Amexpoängen kommer stadigt enligt det mönstret förutom vid något enstaka tillfälle när det blev fel, eller om det nu var dansken som gick på fackmöte...
 
Toppen