Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Once56

Medlem
Nån som har koll på om det finns något mönster i prissättningen? Jag antar att priserna varierar och kan förändras närmare resdagen? Någon som har någon erfarenhet om när i tiden före resdag som priserna ev varierar? 7000 SEK från Plus ---> C är onekligen en "styv" prislapp på Köpenhamn-Washington.

När vi flög Arn-EWR för två veckor sedan gick priset från Go till Business från min. 7000:- till 3000:- när det var mindre än en vecka kvar. Budade och fick igenom, klart prisvärt, hade Go light biljetter.
 

Bradford

Ny medlem
Fick just igenom plusgrade till Tokyo från Go till Plus. Hittade inte någon bättre tråd för denna fråga så jag frågar här, har jag tillgång till fast track och lounge på Arlanda även fast jag flyger Plus från Köpenhamn till Tokyo? Eller gäller lounge bara i Köpenhamn? Flyger Go som vanligt från Arlanda till Köpenhamn.
 

LSH

Medlem
Nej, du bör inte få fast track, lounge eller extra bagage på ARN. När du fått ditt boardingkort framgår det vad som gäller på respektive flygplats. Osäker på vad som gäller för businessincheckning.
 

Hafermann

Medlem
Nej, du bör inte få fast track, lounge eller extra bagage på ARN. När du fått ditt boardingkort framgår det vad som gäller på respektive flygplats. Osäker på vad som gäller för businessincheckning.

Precis så är det. Gällande incheckning bör det gå om du påtalar att du aka vidare med plus.
 

Buffy

Medlem
En risk finns alltid att de bara accepterar plus, men om du skulle fått igenom budet till Business är omöjligt att veta. Det finns i alla fall inget som hindrar en Business uppgradering bara för att man budat på plus.
Hur lägger man bud på båda? Plusbudet försvinner om jag klickar på business eller vice versa. Och genomför jag bud på plus kan jag inte lägga till bud på business.
 

palmen

Moderator
Hur lägger man bud på båda? Plusbudet försvinner om jag klickar på business eller vice versa. Och genomför jag bud på plus kan jag inte lägga till bud på business.
Inte gjort det själv, men finns beskrivet här i tråden någon stans. Har för mig man ska lägga bud på business först så bör man få en fråga om att lägga bud på plus efteråt. Alternativt som någon skrev (om jag kommer ihåg rätt). Öppna upp uppgraderingen i två olika browsers, i ena lägger du bud på plus och andra i business.
 

brunte

Medlem
Inte gjort det själv, men finns beskrivet här i tråden någon stans. Har för mig man ska lägga bud på business först så bör man få en fråga om att lägga bud på plus efteråt. Alternativt som någon skrev (om jag kommer ihåg rätt). Öppna upp uppgraderingen i två olika browsers, i ena lägger du bud på plus och andra i business.
Man måste börja med antingen plus eller business (jag minns alltså inte vilket), och börjar man med rätt finns det andra alternativet kvar om man besöker uppgraderingssidan igen.
 

Canadien

Medlem
Sträcka: CPH-PVG
Datum: 2018-06-26
Från kabinklass: Basic
Till kabinklass: Plus
Bud: 13000 poäng (x5)
Bid strength: absolut lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: två månader
Gick uppgradering igenom: Ja, 47,5 h innan.

Familjen (5pax) var redan seatade på rad 30. Funderade därför länge på om det var värt att betala de extra poängen. Tänkte att jag chansar på det absolut lägsta som var 13000 poäng. Så nu 65000 poäng fattigare sitter vi på rad 20 istället. Med tanke på att man får 1500 poäng mera plus kabinen samt 25% som EBG (frun) och EBD så var den faktiska kostnaden för uppgraderingen endast 56750 poäng. Nu hoppas jag på CU som diamant (har aldrig fått det) så att hela familjen hamnar i Business. Då är det definitivt värt poängen. Någon som vet hur kabinen i C ser ut den dagen?

SAS vill bara sälja en plats i business, men det är ganska få säten valda, dessutom vill de bara sälja en i Plus och 1 i Go så jag misstänker överbokning därbak vilket ger dig lite större chanser för en CU, men 5 pax.. Det vore en rejäl CU det, jag har fått Go-Plus för 5 Pers men till Business vore jackpott! Håll tummarna!
 

bankb

Medlem
Sträcka: CPH-PVG
Datum: 2018-06-26
Från kabinklass: Basic
Till kabinklass: Plus
Bud: 13000 poäng (x5)
Bid strength: absolut lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: två månader
Gick uppgradering igenom: Ja, 47,5 h innan.

Familjen (5pax) var redan seatade på rad 30. Funderade därför länge på om det var värt att betala de extra poängen. Tänkte att jag chansar på det absolut lägsta som var 13000 poäng. Så nu 65000 poäng fattigare sitter vi på rad 20 istället. Med tanke på att man får 1500 poäng mera plus kabinen samt 25% som EBG (frun) och EBD så var den faktiska kostnaden för uppgraderingen endast 56750 poäng. Nu hoppas jag på CU som diamant (har aldrig fått det) så att hela familjen hamnar i Business. Då är det definitivt värt poängen. Någon som vet hur kabinen i C ser ut den dagen?

Får man inte poäng för ursprunglig bokningsklass bär man Plusgrade uppgraderar med poäng?
 
Toppen