Senaste nytt

First class & more

npahedman

Medlem
Det finns en bra tysk sida som sköts av en tysk som bor i Dubai: Miles & More | Miles and More | Meilen sammeln - First Class & More
Man kan båda vara gratis medlem, men det ger inte så mycket eller så kan man prenumerera. Priset är ca 45 eur per år och då får man hela tiden bra tips på både flyg, hotel och SPA.
Ska själv flyga LH: CAI-FRA-BKK T/R i F class i slutet av augusti. Köpte biljetten i maj för 3100 EUR.
Kommer då att utnyttja den trevliga F klass terminalen i FRA i båda riktningarna samt åka lite Porsche Panamera på FRA. Detta bara som ett exempel! :cool:
 

npahedman

Medlem
Jovisst, men jag vet inte om det alltid är samma information. Det är väldigt LH fokuserat, men helt klart många bra tips. Den 9AUG kunde man köpa biljetter med LH från FRA alt. MUC till Asien för 499EUR T/R. Bara som ett exempel. Tyvärr var det bara den dagen. Reseperioden var dock OKT-MAR, så det var ju väldigt trevligt. :)
 
Jovisst, men jag vet inte om det alltid är samma information. Det är väldigt LH fokuserat, men helt klart många bra tips. Den 9AUG kunde man köpa biljetter med LH från FRA alt. MUC till Asien för 499EUR T/R. Bara som ett exempel. Tyvärr var det bara den dagen. Reseperioden var dock OKT-MAR, så det var ju väldigt trevligt. :)

Du får väl tipsa oss om det som dyker upp helt enkelt!
 

JacobGBG

Medlem
Ska själv flyga LH: CAI-FRA-BKK T/R i F class i slutet av augusti. Köpte biljetten i maj för 3100 EUR.
Kommer då att utnyttja den trevliga F klass terminalen i FRA i båda riktningarna samt åka lite Porsche Panamera på FRA. Detta bara som ett exempel!


Ca 45.000 intjänade miles ToR på den resplanen (och det utan att räkna ev executive bonus). Inte så spjåkigt!
 

henrik l

Medlem
Påminner lite om det USA-baserade nyhetsbrevet First Class Flyer som jag prenumererade på. Var billigt det första året, men eftersom jag glömde säga upp det efter första året gick det på 1900 kr per år därefter. Väldigt USA-fokuserat, men i likhet med det som bjornstrom konstaterade så var det väldigt mycket info där som vi delar gratis här.
 

Sakoz

Medlem
Vi kanske ska börja ta 1900kr per år för medlemskap helt enkelt. Med ett par tusen medlemmar behöver man inte hålla på att jaga awards längre - då åker man betald F :)


Björnström: I businessclass.se nya lojalitets program tillika det nya medlemsstyrda existentiella avtalet får inte medlemsavgifter nyttjas av ägare eller ledamöter. F klass biljetter skall erbjudas samtliga medlemmar till en kostnad av 150 SEK, i det avseende täckning saknas för detta, skall ägare och ledamöter omgående teckna nödvändig kredit och därtill gå i borgen för att hedra sina medlemmar och på så sätt fullfölja sina åtaganden. Ägare och ledamöter reser framledes med buss eller båt i W klass. :D :D
 
Toppen