Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten

Medlem
SK907 inställd idag blev jag varse när några ombokade norrmän stod här i loungen och blivit ombokade till OSL-ARN-ORD. Deras slutdestination var Chicago.
 

Brandten

Medlem
Ser att LN-RKP är planerad för SK945 dvs min retur ikväll SK946 (iallafall på fr24). :/

Då ryker nog 50000 poäng (om det är plats) för någorlunda vettig plats hem.

Edit: samma sak idag igen den står även planerad för SK963. Jaja vi får väl se.
 

Bangkok

Medlem
Ser att LN-RKP är planerad för SK945 dvs min retur ikväll SK946 (iallafall på fr24). :/

Då ryker nog 50000 poäng (om det är plats) för någorlunda vettig plats hem.

Edit: samma sak idag igen den står även planerad för SK963. Jaja vi får väl se.

När jag går in och väljer plats på SK963 så är det LN-RKP som finns där. Så det är nog tyvärr för min del SK963 som får LN-RKP.
 

KalleSus

Medlem
Av någon anledning låter man LN-RKP pendla mellan Stockholm och Hongkong - vilket innebär att man bygger på en försening för varje varv. Det normala hade ju varit att låta LN-RKP ersätta LN-RKR och slingas mellan Chicago och Hongkong.
Om LN-RKR står kvar även i morgon, så blir måndagsavgången för SK963 ytterligare kanske 2 timmar försenad.
Sen har ju Hongkong uppehåll tisdag - onsdag, så man räknar väl med att komma ikapp och lösa problemet till på torsdag.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag undrar om inte SAS har insett utmaningen i att försena Chicago-planet på grund av potentiellt många missade anslutningar i USA som är svåra att ersätta (utan övernattningar).

Kommer verkligen SK963 iväg 18:30 som arlanda.se säger just nu har LN-RKP gjort ett bra jobb i att klara en runda till Hong Kong och tillbaka och sedan vara redo för en ny runda på ganska exakt 24 timmar. Startade 18:30 i lördags.

LN-RKN som fastnade på Newark ett dygn flög hem inatt som SK910 (dock nästan 5 timmar sent)
 

NotRyan

Medlem
Står det inte en trasig båge i Hong Kong? Med tanke på att tungt underhåll utförs där normalt så kanske dom siktar på att få den klar till 964 så RKP kan ferryflygas hem till CPH?
 

RobHK

Medlem
Vad tusan hände med det där planet som står kvar i HKG? Måste ju vara rejält stora problem när det tar 5 dagar att laga. Hur kommer det sig att så nya plan har så stora problem??
 
Toppen