Senaste nytt

Ta med föräldrar i star alliance/SAS guld lounge eller vanlig lounge?

TjrsTapis

Medlem
Hej och tack för en riktig grym forum!

Jag ska besöka föräldrarna i södra frankrike och de ska sedan följa med upp till Stockholm via köpenhamn (flyger SAS), jag är själv EBG och försöker klura ut om de kan räknas som familjemedlem enligt reglerna och om de dessutom kan hänga med i guld loungen?

Jag läser på sas.se "upp till fyra familjemedlemmar" men då verkar exemplet alltid vara barn och fru/man, aldrig annat vilket får mig att undra över villkoren och vad som räknas som familj (sträcker det sig till kusiner t.ex.?)

För Guld loungen är det visserligen max en gäst som gäller om jag har förstått det rätt men går det att på något sätt få med båda föräldrar in? Har någon försökt?

Tack för alla svar!
 

FilipJ

Medlem
Vet inte svaret, men har ett förslag till lösning om det inte funkar på det viset:

Uppa en till plus och ta med den andra in i loungen.
 

TjrsTapis

Medlem
Enda egentliga skillnaden är väl att Guld har starksprit men det kanske iofs är just det ni är ute efter? ;-)

Haha nej inte alls, så om det är den enda skillnaden om inte komforten och maten är bättre är väl den vanliga loungen helt gångbar. Nu gäller det bara att lista ut om föräldrar ingår i SAS term för "familj"...
 

agehall

Medlem
Det finns hur mycket som helst skrivet om det där. Vad jag vet har inget ändrats så det är fortfarande aktuellt, så sök lite lär du hitta exakt vad som gäller.
 
Bump av gammal tråd. Om jag är diamond, ger guldkort till min fru och vi har 3 barn med oss, är det kört för alla star alliancelounger då? (Om vi inte flyger klass som ger lounge). Brukar dom bara benhårda om man ”egentligen” bara har access för 1+1*2 (dvs 4) eller har någon andra erfarenheter med barn över 2 år?
 
Toppen