Senaste nytt

Dykresa 2019 [Inofficiell BC resa]

En kortare resa som borde kunna göras över en helg/weekend och som inte innebär att man måste släpa all utrustning med sig skulle kanske vara en BC resa till Nemo.
Dom tillåter nämligen inte egen utrustning för den kan kontaminera poolen.
Så det borde gå att få in lite lounge och flyg och trevligt sällskap.
Och så hjälper vi Mc.cake hitta "Nemo" :D
Mycket spännande och kul intiativ. Jag postar min profil för framtida referenser.

Min dykprofil
Certifikat
: Rescue Diver + Nitrox (PADI), -17
Antal dyk: +50 loggade dyk
Har dykt i följande länder: Saipan (Nordmarianerna), Okinawa (Japan), Cebu (Filippinerna), Phuket (Thailand), Split (Kroatien)
Nästa inplanerade dykresa: Bermuda, Dec 2018
Övrigt: Försöker fortfarande hitta Nemo...:rolleyes:
 

Mr.cake

Medlem
En kortare resa som borde kunna göras över en helg/weekend och som inte innebär att man måste släpa all utrustning med sig skulle kanske vara en BC resa till Nemo.
Dom tillåter nämligen inte egen utrustning för den kan kontaminera poolen.
Så det borde gå att få in lite lounge och flyg och trevligt sällskap.
Och så hjälper vi Mc.cake hitta "Nemo" :D

Haha ser ju onekligen underbart ut! Säkert bra spotting för olika typer av marinbiologiskt liv där. :D

Jag kan tänka mig något liknande men är även intresserad om det skulle vara sjö/hav. Öppen för förslag, hoppas bara det ligger bra till med öv. tidsplanering :rolleyes:
 

Ricci

Medlem
En kortare resa som borde kunna göras över en helg/weekend och som inte innebär att man måste släpa all utrustning med sig skulle kanske vara en BC resa till Nemo.
Dom tillåter nämligen inte egen utrustning för den kan kontaminera poolen.
Så det borde gå att få in lite lounge och flyg och trevligt sällskap.
Och så hjälper vi Mc.cake hitta "Nemo" :D
Ser kul ut, den kan man kombinera med en öl-resa.;)
 

LSH

Medlem
Trevligt initiativ! Jag är också intresserad. Gör minst en dykresa per år. Oftast senhöst eller tidig vinter men har möjlighet under våren 19 också.

Certifikat: DM, nitrox, sidemount, torrdräkt
Antal dyk: 300
Har dykt i följande länder: Thailand, Indonesien, Malaysia, Island, Egypten, Indien, Grekland, Sverige, Mexiko, Belize, Kuba, Filippinerna.
Nästa inplanerade dykresa: Papua nya guinea + Komodo, Oktober 2018
Övrigt: Gillar all typ av dykning.
 

Sofia

Medlem
Oj spännande! Jo, som nämnts så funderade vi lite på en BC-resa till Indonesien för några år sen.

Att få till en liveaboard för ett flygande gäng kan nog dock bli ganska klurigt. Kanske är det i såna fall bäst att satsa på en veckolång liveaboard runt tex Komodo med utgång från Bali?
Då finns det gott om utrymme för att på egen hand ta sig dit, hitta awards med knasigaste/bästa routingen, ensam eller i mindre grupper, samt att komma i god tid före dykningen och stanna efter och njuta av lokala aktiviteter.
Dessvärre har båten som Mr. Sofia jobbade på brunnit och sjunkit men jag har en massa kontakter och tips runt om i dykvärlden fortfarande så om det är önskvärt kan jag kanske iaf komma med tips och idéer om lämpliga båtar/tid på året etc.

Cert: PADI MSDT (Instructor) och SSI Divemaster Instructor, en mängd olika cert på olika nivåer.
Antal dyk: ca 5000 under 18 år
Har dykt i följande länder: Sverige, Norge, Finland, Thailand, Malaysia, Egypten, Jordanien, Sudan, Indonesien, Australien, Filippinerna.
Nästa dykresa: svenska västkusten nu i sommar, sen får vi se. Det tar emot att betala för dykning ;-)
 

palmen

Moderator
En kortare resa som borde kunna göras över en helg/weekend och som inte innebär att man måste släpa all utrustning med sig skulle kanske vara en BC resa till Nemo.
Dom tillåter nämligen inte egen utrustning för den kan kontaminera poolen.
Så det borde gå att få in lite lounge och flyg och trevligt sällskap.
Och så hjälper vi Mc.cake hitta "Nemo" :D
Går ju bra att kombinera med öl resa till Bryssel. Hur djup är den där poolen?
 

enlunda

Medlem
Min dykprofil
Certifikat: CMAS 3 star Nirox mm
Antal dyk: över 500
Har dykt i följande länder: Sverige, Thailand, Mexiko. Karibien, Florida, Kalifornien, Medelhavet, Röda havet,Indonesien, Malaysia.
Nästa inplanerade dykresa: Thailand juli 2018
Övrigt: Med trevligt sällskap så dyker jag numer cocktail dyk. :) Hänger gärna på en resa framöver. Har en son som är dykinstruktör som gillar bra dyk. Bästa dykplatsen Komodo och runt om i Indonesien.
 

Taggen

Medlem
Tja, nyfiken är jag allt på någon sådan resa. Boka upp en live-aboard med Scubatravel? Dykresor du drömmer om | Scuba Travel

Min dykprofil
Certifikat
: PADI Master Scuba Diver
Antal dyk: +170
Har dykt i följande länder: Malaysia (Kota Kinabalu), Indonesien (Bali, Komodo), Maldiverna, Mikronesien (Truk Lagoon), Sverige (Västkusten), Grekland (Mykonos, Santorini),
Nästa inplanerade dykresa: Lysekil, Västkusten i Jul-Aug. Blir nog dykning på Fiji i Jan.
 
Toppen