Senaste nytt

Handbagage med British Airways

Malm

Medlem
Reser i ekonomi till London med British airways nu i veckan och försöker få klarhet i hur mycket handbagage jag kan ta med.

På deras hemsida läser jag följande:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)

https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances

Någon som har erfarenhet med BA och att 23kg stämmer? 23kg låter helt galet mycket. Hade förväntat mig något mer i stil med norwegians 10kg.
 
Reser i ekonomi till London med British airways nu i veckan och försöker få klarhet i hur mycket handbagage jag kan ta med.

På deras hemsida läser jag följande:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)

https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances

Någon som har erfarenhet med BA och att 23kg stämmer? 23kg låter helt galet mycket. Hade förväntat mig något mer i stil med norwegians 10kg.
BA är bra på det där med handbagage. Storleken är viktigare än vikten där. Så länge du själv klarar av att lyfta upp det i hyllan själv så är det ok.
 
Håller med, BA är väldigt generösa med handbagaget och då brukar jag ibland ha en tyngre väska med mig i kabinen (p.g.a dator och annan elektronik) jämfört med det jag checkar in i lastrummet (kläder). Inga problem hittills. Kan ligga på t.ex 10 kg incheckat och 15 kg handbagage.
 

ViktorP

Medlem
British Airways har en liten väska, till exempel en datorväska eller liknande som märks med en gul tag, som garanterat handbagage. Man får även ta med en större typ kabinväska som ett andra handbagage i mån av plats i bagagehyllorna. Bagagens individuella maxvikt är 23 kg, men jag har aldrig sett en våg vid en BA-gate vare sig på LHR eller någon annan utestation i världen.
Kan vara värt att veta att när man reser från London har markpersonalen i gaten ett target på ett visst antal väskor som ska checkas in i gaten vid fulla flyg, så ibland kan de vara väldigt strikta på att checka in kabinväskor.
 
Toppen