Senaste nytt

Singapore Airlines får återigen den längsta flygrutten

H

Holmion

Guest
I oktober går startskottet för Singapore Airlines nya rutt mellan Singapore och New York. En flygning som nästan 19 timmar. Flygturen som tar nästan ett dygn kan bli kännbar både för passagerare och kabinpersonal. Därför finns det varken första- eller ekonomiklass ombord utan affärs- och premiumekonomiklass. Komfort för passagerare och intäkter för företaget är definitivt…
 

Smuffe

Medlem
"Komfort för passagerare ... är definitivt det som styr" Och ingen första klass?!?

Fler flighter där inte alla, eller någon F är bokad vilket ger färre intäkter för de som nöjer sig med C.
Säg att det skulle ha funnits 4st F så tar det bort 8 C och kanske 8-16 PE som hade varit mer lönsamt.
Jag förstår deras beslut.
 

NotRyan

Medlem
"Komfort för passagerare ... är definitivt det som styr" Och ingen första klass?!?
Nja, i min värld finns det komfortmässigt ingen anledning att BETALA för First Class, man sitter nog så bra i Business och man blir lika lullig på Charles som på Dompa eller Krug. Mätt blir man också!
 

NotRyan

Medlem
Efter att ha testat Air France La Première ser jag ingen anledning att BETALA för affärsklass mer.
Jag har aldrig åkt Air France, men om du nu säger att den gastronomiska upplevelsen hos Air France La Première motsvarar prisskillnaden mot affärsklass, så får jag väl tro på det ;)
 

JGG

Medlem
Jag läste idag i DN att den värsta boven när det gäller utsläpp är just långflygningar. Tråkigt att Singapore Airlines då satsar på denna extrema långflygning.
Plus att det måste vara väldigt ansträngande att flyga så länge även om man sitter i business class.

Det du Agö säger om Air France La Premier gör mig förhoppningsfull. Ska göra det till Hong Kong snart. Är så förväntansfull.
 

Mr.cake

Medlem
Jag läste idag i DN att den värsta boven när det gäller utsläpp är just långflygningar. Tråkigt att Singapore Airlines då satsar på denna extrema långflygning.
Plus att det måste vara väldigt ansträngande att flyga så länge även om man sitter i business class.

Det du Agö säger om Air France La Premier gör mig förhoppningsfull. Ska göra det till Hong Kong snart. Är så förväntansfull.

Är du tvungen att ta dig från punkt A (SIN) till punkt B (EWR), så ser jag inte ett mer effektivt sätt att flyga. Speciellt denna sträcka som är den kortaste vägen dit, dessutom använder man sig av ett mycket bränslesnålt plan.
 

agehall

Medlem
Jag läste idag i DN att den värsta boven när det gäller utsläpp är just långflygningar. Tråkigt att Singapore Airlines då satsar på denna extrema långflygning.
Vad jag förstår är det dock en insändare och det finns inga faktiska referenser till varifrån de hämtar data, så jag skulle inte fästa allt för mycket vikt vid det där.
 
Toppen