Senaste nytt

Hjälp mig med poängresa för att nyttja amex 2-4-1 voucher

MAR

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa?
Norden
  • Var är din destination?
Gärna Syd- eller Latinamerika
  • När vill/behöver du resa ut?
Runt novemberlovet eller sportlovet
  • När vill/behöver du komma hem?
Senast veckan efter November-/sportlovet. Totalt sett borta max 8 arbetsdagar
  • Hur länge vill du vara borta?
7-11 dagar
  • Hur många personer som skall resa?
2 vuxna, en 12 åring och en 9 åring
  • I vilken kabinklass?
Business eller first
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Där man kan använde 2-4-1 voucher
  • Vad är din budget? (per person)
Bonuspoäng och 2 st 2-4-1 vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig?
Helst så kort restid till land som är varmt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Helst inte
 

palmen

Moderator
Du skriver 4 personer och två vouchers ska vi utgå ifrån att du har minst 380k eurobonus poäng då du nämner att flyga First?
Tyvärr är det bara Lufthansa som har en First produkt värd att betala för till dina önskemål, så du får vänta till 14 dagar innan med att kunna boka detta.
Vad vill ni göra när ni är borta? Finns rätt mycket olika typer av semester att välja på utifrån vad ni vill göra.
 

MAR

Medlem
Eftersom vi inte vill vänta till 14 dagar innan avresa så får vi fokusera på businessclass då? (Jag har mycket poäng så det räcker även till first).

Vi vill åka till värmen, kan tänka oss både storstad och paradisö. Dock inte alltför oexploaterat då barnen föredrar vissa bekvämligheter.

Vi kan åka från och med 24:e oktober, (då hemresa senast den 4:e nov), och senast komma hem den 7:e nov, (då åka tidigast 27:e oktober) när det gäller höstlovet och tidigast åka den 20:e feb, (och då komma hem senast den 3:e mars), och senast komma hem den 6:e mars, (och då åka tidigast den 23:e feb)
 

MAR

Medlem
Haha. Är det så svårt?

Tar gärna emot förslag på trevliga platser att resa till. Har varit i Hong Kong, Cancun, Miami med barnen de senaste resorna.
 

MAR

Medlem
Verkar finnas lite resor dit, tack.

Sydamerika någon? Brukar det finnas och i så fall vart?
 

palmen

Moderator
Det här är ju långt ifrån optimalt på alla sätt, men Panama har rätt billigt med hotell, ingen aning om vad mer man kan göra där dock.
Har sökt för 4 pesoner i detta förslag
upload_2018-6-3_23-45-43.png

upload_2018-6-3_23-36-39.png


Om nu inte Panama skulle vara kul så kan man åka vidare, finns Low Cost Carrier till Fort Lauderdale för typ 2500 per person, men vet inte om det är något jag skulle rekommendera, men det lär bli en erfarenhet rikare (kanske inte en positiv sådan).

Om jag var du skulle jag söka lite på Uniteds hemsida på award biljetter för 4 pers under den period som ni letar biljetter.
Förslaget ovan var min första sökning (ARN-PTY) och fick träff direkt, finns helt klart biljetter att tillgå.

Om ni kan kombinera utresa 24e oktober och hem enligt ovan fanns även detta alternativ
upload_2018-6-3_23-35-32.png
 

MAR

Medlem
Panama skulle kunna vara ett alt.

Någon som har någon annan syd- eller latinamerikansk ort att rekommendera?
 
Toppen