Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Göran C

Medlem
Sträcka: CPH-NRT
Datum:2018-04-20
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 30 000 p
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: Drygt halvår
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan

Sträcka: NRT-CPH
Datum: 2018-05-01
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 30 000 p
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: Drygt halvår
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan
 

Griffin

Medlem
Sträcka: OSL-EWR
Datum: 2018-06-02
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud: 15 100 p (x2)
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 30 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan

OT: Verkar dock vara mer eller mindre fullt i Plus-kabinen, så nu blir nästa tricks att försöka få mig och sambon bredvid varandra, vet inte om det finns någon best practice än att hoppas på medresenärs välvilja? Just nu jag på 27B och hon på 26E.
 

Pyggme

Medlem
Sträcka: CPH-WAW
Datum: 2018-05-27
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 500 SEK
Bid strength: Lägst möjliga
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan
 
Sträcka: GOT-CPH
Datum: 2018-06-04
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 450 SEK
Bid strength: Lägst möjliga
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan

Sträcka: CPH-ORD
Datum: 2018-06-04
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 44 000 poäng
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 2 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan

Trevligt!
 

Brandten

Medlem
Sträcka: ARN-ORD
Datum: 9/6-2018
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10.000 poäng
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 22 dagar, 18h innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 47h innan kom mailet

Sträcka: ORD-ARN
Datum: 10/6-2018
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 37.630 poäng
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 22 dagar, 18h innan
Gick uppgradering igenom: Nej, 28h innan kom mailet
 

Bradford

Ny medlem
Sträcka: CPH-NRT
Datum: 12 Jun 2018
Från kabinklass: Youth GO
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 14 005
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 7 dagar
Gick uppgradering igenom: Japp! Ca 47h innan
 

Martin S

Ny medlem
Sträcka: ARN-LAX
Datum:2018-06-06
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4500 SEK
Bid strength: Still modest
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan

Sträcka: LAX-ARN
Datum: 2018-06-13
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 45000 poäng
Bid strength: Pretty good
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt innan anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan

TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.
 

MrDollar

Medlem
Nja, som regel får du tillbaka minst de poäng du betalade för upgrade om du kör ett complain mot SAS om det är fula ankungen.
TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.
 

pswe

Medlem
TYVÄRR verkar SAS fulat sig och fortsatt sålt business-stolar trots att det egentligen var fullt för länge sen, vilket medför att det med all säkerhet blir LNRKP som flyger tillbaks. Surt när man offrat massa poäng i onödan.

Att RKP jobbar från Stockholm just nu hänger nog mer ihop med att en 330 står trasig i HongKong än beläggningen på en specifik flygning.
 
Toppen