Senaste nytt

Bästa sittplatserna för 2 vux + 1 barn i Business Asiana A380 + Lufthansa Boeing 747?

Maja

Medlem
Vi kommer flyga FRA-ICN med Asiana i Business och jag vill gärna få lite råd om vilka platser jag bör sikta in mig på.

Vad jag kan utläsa så kan jag välja på rad 10, 17-23 om jag önskar att vi ska sitta på samma rad alla tre.

Tänker mig att jag och dottern sitter tillsammans i mitten och maken sitter på sidan. Raderna verkar inte vara helt linjerade om jag ska utgå ifrån kartbilden, så kanske kvittar om vi sitter på samma rad i så fall? Varannan rad så verkar mittplatserna vara jämte varandra så kanske bäst att ta en sådan rad. Har preliminärt bokat in mig på rad 18, alternativet är rad 10 för 1 vuxen och rad 11 för 1 vuxen + barn.

Och Lufthansa med Boeing 747 är övervåningen att föredra, eller tänker jag galet? Har ingen erfarenhet av Business med Lufthansa så vet inte hur jag ska tänka här heller. Har prickat in rad 84 just nu. Det var den första raden som var ledig på Upper Deck. Tänker mig att det är lite lugnare där, än nere i main cabin.

Tar tacksamt emot input och råd.

Kan inte boka sittplatser på en flight med Asiana i Eco från ICN-KIX, tips på hur jag kan lösa det enklast?

Tack på förhand! :)
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj, flög m LH i c innan jul 2107 och övervåningen var nästan tom, satt på första raden. Övervån känns mer privat, något som jag föredrar, hade satsat på platserna längst fram el i mitten vid nödutgångarna.
 

Dr_Bkk

Medlem
Övervåningen på 747 har högre bullernivå av någon underlig anledning
Försök sitta i business på maindeck. Mycket skönare.
Fick sitta ensam där en gång för jag ville inte sitta uppe. Blev tillfrågad om jag kunde sitta uppe eftersom alla satt där. Jag förklarade att det är tystare här nere.
Så då fick jag sitta där i min ensamhet.
 

TomJ

Medlem
Angående att boka platser så har jag haft mest lycka på thais hemsida. På övriga kunde man enbart boka platser på deras egna flighter men på Thai kunde man välja på alla 8 legs med ANA, Lufthansa, Thai, Asiana, Singapore inblandat.
 

Maja

Medlem
Tack @MegaFlyer och @Dr_Bkk för er input angående val av platser på 747 med Lufthansa. Det roliga är just att ni säger tvärt emot varandra. :D Med andra ord, jag får chansa och se vad det blir för vår del och dra våra egna slutsatser. :)

@TomJ Tack, då testar jag Thais hemsida och ser om jag kan boka på vår sista flight också. :)
 

MegaFlyer

Medlem
Visst det må vara tystare och högre i tak, men 747 är påväg att sakta tas ur trafik så det är ju lite av ett event att flyga på övervåning.

Smart drag att sitta själv kvar på nedervåningen av @Dr_Bkk, tycker att oavsett bolag så blir servisen desto bättre ju färre passagerare det är i kabinen.
 

bankb

Medlem
Vi kommer flyga FRA-ICN med Asiana i Business och jag vill gärna få lite råd om vilka platser jag bör sikta in mig på.

Vad jag kan utläsa så kan jag välja på rad 10, 17-23 om jag önskar att vi ska sitta på samma rad alla tre.

Tänker mig att jag och dottern sitter tillsammans i mitten och maken sitter på sidan. Raderna verkar inte vara helt linjerade om jag ska utgå ifrån kartbilden, så kanske kvittar om vi sitter på samma rad i så fall? Varannan rad så verkar mittplatserna vara jämte varandra så kanske bäst att ta en sådan rad. Har preliminärt bokat in mig på rad 18, alternativet är rad 10 för 1 vuxen och rad 11 för 1 vuxen + barn.

Och Lufthansa med Boeing 747 är övervåningen att föredra, eller tänker jag galet? Har ingen erfarenhet av Business med Lufthansa så vet inte hur jag ska tänka här heller. Har prickat in rad 84 just nu. Det var den första raden som var ledig på Upper Deck. Tänker mig att det är lite lugnare där, än nere i main cabin.

Tar tacksamt emot input och råd.

Kan inte boka sittplatser på en flight med Asiana i Eco från ICN-KIX, tips på hur jag kan lösa det enklast?

Tack på förhand! :)

När det gäller flighten på Asiana hade definitivt valt en mittenplats för en vuxen + barn. Sen hade jag nog föredragit att ha den andra vuxna i mitten framför. I och med sätenas utformning så tycker jag nästan man har mer ”kontakt” rakt framför än på andra sidan gången.

747 flight med LH är min personliga favorit main deck. Tycker det upplevs som instängt på övervåningen då kabinen är så pass mycket smalare. Men det är nog väldigt mycket en smaksak.
 

Maja

Medlem
Tack för input ang. mina flighter @bankb Det du skriver låter vettigt och vi ändrade Asiana så att en vuxen sitter framför istället och så flyttade vi ner till maindeck som även @Dr_Bkk föreslog! :)
 

Maja

Medlem
Bumpar min egen tråd.

Kan inte boka sittplatser på en flight med Asiana i Eco från ICN-KIX, tips på hur jag kan lösa det enklast?

Lyckades via Asianas hemsida i samband med bokningen, men ser nu att vi blivit uppdelade och vill givetvis ändra tillbaka, men kan inte göra det hur jag än bär mig åt. Kommer inte åt bokningen via Thais hemsida alls. De hittar inte mig. :eek:

Har även försökt med knepet som beskriva hos Expertflyer (Asiana Seat Selection - Page 26 - FlyerTalk Forums men det står bara och tuggar och jag kommer ingenstans.

Några andra tips?
 
Bumpar min egen tråd.

Kan inte boka sittplatser på en flight med Asiana i Eco från ICN-KIX, tips på hur jag kan lösa det enklast?

Lyckades via Asianas hemsida i samband med bokningen, men ser nu att vi blivit uppdelade och vill givetvis ändra tillbaka, men kan inte göra det hur jag än bär mig åt. Kommer inte åt bokningen via Thais hemsida alls. De hittar inte mig. :eek:

Har även försökt med knepet som beskriva hos Expertflyer (Asiana Seat Selection - Page 26 - FlyerTalk Forums men det står bara och tuggar och jag kommer ingenstans.

Några andra tips?
Har du försökt med classic.sas.se? Tycker att i princip allt har gått att seata där...
 
Toppen