Senaste nytt

Normalpris på Lufthansa?

Storsteffe

Medlem
Kollade lite på biljetter med LH och hittade bl. a. LAX från Stockholm för 18700 i biz och liknande priser till i andra städer i USA med biz/F på anslutningar. Brukar de ligga där? Har helt ignorerat LH av nån nån anledning, kanske dags att tänka om.
 

joemume

Medlem
Misstänker att du hittat några "Business Basic" med reducerad poängintjäning (100%)? Det är ju fortfarande samma kabin och samma service, bara lite mindre miles/poäng, så det är ofta en rätt OK deal om man vill testa LHs C-kabin.
 

Storsteffe

Medlem
Ja det kan nog va så, sökte först till San Antonio med *A appen på mobilen i väntan på maten och fick upp en för 19' blev förvånad eftersom det aldrig brukar dyka upp nån biz under 25' och då med eco inrikes. Dessutom var det A380 och den har jag aldrig åkt. Vill prova men jag har ju ingen tiiiiid ):
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag har kollat på ExpertFlyer, och det finns följande prisinfo till LAX:
PNCZEUW LH P Round-Trip 18056(SEK) B 08/23/12 02/28/13 V / 3M 21
ZNCZEUW AC Z Round-Trip 14910(SEK) B 08/23/12 02/28/13 V / 3M 21

Beroende på rutt (skatter och avgifter) ligger dessa på ca 18,500kr. Skillnaden på AC och LH gissar jag är att LH visar YQ (bränsle) i priset. Om man bokar OS, LH, LX, SN eller UA bokas detta som "P". Bokar man AC bokas detta som "Z". Beroende vart man vill ha poängen (till vilket program) kan AC vara bästa alternativ.
San Antonio (SAT) verkar ligga runt 18,700kr
 
Toppen