Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

ante_77

Medlem
LUL 50NOK?

Köp det du vill ha (inom rimliga gränser då) och skicka kvittona till SAS.

Åherregud!

Finns inte en möjlighet att jag beblandar mig med SAS i onödan.
Enda vettiga människan med SAS-anknytning är ”hon på 4-2-1” i Tallinn.
Frågade just om dom inte kunde ge mig en cykel här i CPH, då jag inte verkar kunna komma hem idag och kanske sent i morgon.
Och stackars kvinna i SAS loungen. Jag är inte den trevligaste människan i Danmark just nu.
 

ante_77

Medlem
Skit samma.
Kommer hem idag trots fullbokat flyg.
Damen i ”kassan” undrade hur jag hade tagit mig till ARN. Ja, knappast sas som hade jobbat för det.
Fullt till UME och fullare blev det.

Detta renderade i en liten bukett till damen i ”kassan”
57cc21b554049b5f78d3776e1abe910d.jpg
 

gusten

Medlem
Beslutet är fattat: aldrig (!) mer SK från Helsingfors. Alltid, utan undantag försenade när jag någon gång väljer dem. Ikväll den sedvanliga timmens försening på SK725.
Det är ett stående skämt här i H fors, SK’s tidpassning.

Tråkigt men dessvärre sant. Och inte mycket talar för SAS inom Europa i övrigt nuförtiden, då jag provat både Economy och Plus det senaste året. Tyvärr dålig komfort och IF service i båda, jämfört med andra bolag. Håller på att tömma mitt EB konto nu och är inom överskådlig tid trogen Finnair och OW.
 

ante_77

Medlem
Beslutet är fattat: aldrig (!) mer SK från Helsingfors. Alltid, utan undantag försenade när jag någon gång väljer dem. Ikväll den sedvanliga timmens försening på SK725.
Det är ett stående skämt här i H fors, SK’s tidpassning.

Tråkigt men dessvärre sant. Och inte mycket talar för SAS inom Europa i övrigt nuförtiden, då jag provat både Economy och Plus det senaste året. Tyvärr dålig komfort och IF service i båda, jämfört med andra bolag. Håller på att tömma mitt EB konto nu och är inom överskådlig tid trogen Finnair och OW.

Jag tror inte att jag har haft ett enda flyg som varken gått i tid eller landat i tid det här året.
Vad hände med världens punktligaste bolag.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte att jag har haft ett enda flyg som varken gått i tid eller landat i tid det här året.
Vad hände med världens punktligaste bolag.
För att du kanske inte har flugit med China Eastern* på Kina inrikes? ;)
*61,80% on-time performance under 2017

Skämt åsido.
ANA, JAL och SAS# är bland de punktligaste flygbolag i världen. I alla fall statistiskt sätt.
https://www.oag.com/hubfs/Free_Reports/Punctuality_League/2018/PunctualityReport2018.pdf

#80,90% on-time performance under 2017

Med andra ord, ca var femte SAS flight är inte i tid.
 

rob74

Medlem
Då jag varken är hungrig eller törstig, så lär denna gå till första bästa pubbesökare. Användas ska den i alla fall även om det inte blir jag som får någon nytta av den.
Pub? Ja... Om vederbörande inte beställer öl då. Blev nekad det när jag skulle använda en 75 kr voucher i Kiruna.
SAS specifika regler, enligt restaurangpersonalen.
Men det kanske går i Norge?
 
På temat inte så bra...
"From June 15 until August 15, 2018, we won’t be able to guarantee seats on fully booked flights for our Gold members on our domestic, intra-Scandinavian and European routes. For our routes to the US and to Asia, the rules remain unchanged also during this period."
 
Toppen