Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

richard87

Medlem
Om man åker ARN-FRA-MUC-MEX, och får apron i FRA, blir man hämtad med bil som förstaklassresenär på samma bokning eller gäller det bara om utgående flight i first är på samma flygplats?

Har en plusresa med SAS till FRA just nu men ser tillgänglighet med Lufthansa och funderar på om det är värt 150kr att boka om.
 
Om man åker ARN-FRA-MUC-MEX, och får apron i FRA, blir man hämtad med bil som förstaklassresenär på samma bokning eller gäller det bara om utgående flight i first är på samma flygplats?

Har en plusresa med SAS till FRA just nu men ser tillgänglighet med Lufthansa och funderar på om det är värt 150kr att boka om.
Det är lite hit and miss där är min erfarenhet. Jag har varit med om båda.
 

dala

Medlem
Om man åker ARN-FRA-MUC-MEX, och får apron i FRA, blir man hämtad med bil som förstaklassresenär på samma bokning eller gäller det bara om utgående flight i first är på samma flygplats?

Har en plusresa med SAS till FRA just nu men ser tillgänglighet med Lufthansa och funderar på om det är värt 150kr att boka om.

Jakob har redan svarat och han har nog ett betydligt större statuistisk underlag att utgå ifrån. Men, jag flög GOT - FRA - MUC - SFO i förra veckan, MUC - SFO i F övriga i C. Fick apron i FRA och hämtades i Mercabuss vid planet. Blev sedan S-Classe från FCT till kärran som gick till Munchen.

I maj 16 blev jag hämtad av bil vid planet trots ankomst i ekonomi med LH i FRA. Vidare resa till Tokyo gjordes i F.
 

chazzie

Medlem
Om man åker ARN-FRA-MUC-MEX, och får apron i FRA, blir man hämtad med bil som förstaklassresenär på samma bokning eller gäller det bara om utgående flight i first är på samma flygplats?

Jag åkte exakt den rutten för ett år sedan, "tyvärr" landade vi på gate, men det positiva var Limotransfer i München mellan flygen :) Det kan eventuellt ha varit för att vi var sena från Frankfurt, men ändå väldigt trevligt, även egen passkontroll på vägen under transfer på MUC.
 

Elberto

Medlem
Vad är vitsen med det? Det är ju inte som att man kan påverka någonting i det läget och man märker ju när planet stannar var man är...

Vitsen med det är att det kan ändra sig (gate eller buss-gate) speciellt under flyget ner till FRA.
Har upplevt själv att det skulle bli buss-gate sista gången jag kollade appen på ARN.
Efter ankomst till FRA så blev det plötsligen gate.

Vill man vara säkert och är inte uppkopplat till WiFi omboard kan man kolla med pursern innan landning vad som gäller.
 

Canadien

Medlem
Vitsen med det är att det kan ändra sig (gate eller buss-gate) speciellt under flyget ner till FRA.
Har upplevt själv att det skulle bli buss-gate sista gången jag kollade appen på ARN.
Efter ankomst till FRA så blev det plötsligen gate.

Vill man vara säkert och är inte uppkopplat till WiFi omboard kan man kolla med pursern innan landning vad som gäller.

Ja, fast det @agehall menar är att man blir varse iallafall när man stiger ur planet, varför hetsa upp sig för något man ej kan påverka själv? Blir det bil så blir det.
 

agehall

Medlem
Precis. Det är en enorm skillnad på att prata om olika scenarion man vill förbereda sig inför när man sitter hemma i lugn och ro och att försöka få information om vad som kommer att hända fem minuter senare när man landat.

I det första scenariot letar man troligen information för att få reda på hur saker fungerar. I det andra är ev information man får rätt meningslös eftersom den som får den inte kan göra något vettigt med den.

Jag skulle nog likna det sistnämnda med att personer utan på nordpolen utan kommunikationsmöjligheter får reda på veckans lottorad 5 minuter före dragningen.
 
Toppen