Senaste nytt

Blockerar Storstockholms lokaltrafik kreditkort med bonus?

Om det mot förmodan skulle ändras så får man gå till Pressbyrån igen och fylla på - som jag gjorde för några år sedan innan det gick att använda Amex i automaterna.
 

nollbit

Medlem
Off topic, men hur räknas påfyllnad av SL Access? Jag har alltid dragit (pun intended) mig för att använda kreditkort för att jag tänker att det räknas som kontantuttag, men det kanske bara fungerar som ett vanligt köp?
 

dino_81

Medlem
Off topic, men hur räknas påfyllnad av SL Access? Jag har alltid dragit (pun intended) mig för att använda kreditkort för att jag tänker att det räknas som kontantuttag, men det kanske bara fungerar som ett vanligt köp?

Stackare där som har gått miste om många bonuspoäng! :)

Fyller alltid på med mitt Amex och det räknas som ett vanligt köp.
 

Dr. Miles

Expert
SLs bemannad kassa (i alla fall på pendeltågsstationer) har slutat att ta emot Amex men automaterna tar fortfarande emot Amex.
 

Canadien

Medlem
Off topic, men hur räknas påfyllnad av SL Access? Jag har alltid dragit (pun intended) mig för att använda kreditkort för att jag tänker att det räknas som kontantuttag, men det kanske bara fungerar som ett vanligt köp?

Ja det är ju ett köp av resa. Precis som 10-klippkort på SAS (som kanske inte finns längre iofs?)
 

mha321

Medlem
Ja det är ju ett köp av resa. Precis som 10-klippkort på SAS (som kanske inte finns längre iofs?)
Riktigt så enkelt är det inte. Titta på tex hur de hanterar momsen - den dras inte förrän du med reskassan faktiskt köper en biljett. Så ur det perspektivet köper du inte förrän du använder kassan, och gör bara en överföring i automaten från kreditkortet. (vilket gör det till ett helvete om företag skulle vilja försöka dra momsen - men beloppen är ju så små att knappast någon bryr sig om att försöka)

Än så länge räknas det inte som kontant uttag. Och jag tror de kommer få rätt mycket klagomål om de börjar med det eftersom många kort har sådana avgifter, och det är väl inte bara bonus-jägare kort.. Men vem kan sia om framtiden.
 
Toppen