Senaste nytt

Opgradering af THAI's flysæder

Airbus747

Medlem
Opgradering af THAI's flysæder
Hele THAI's Boeing 747-flyflåde undergår i disse måneder en større opgradering, hvor sæderne bliver udskiftet til nye og bedre i en løbende proces. Desværre er hele vores opgraderingsprogram blevet forsinket, og vi kommer derfor til at operere med hele tre forskellige flyversioner mellem København - Bangkok frem til slutningen af december.

*B747: Den hidtidige og kendte version med 14 Business Class, 50 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B744: Her er Business Class og Premium Economy opgraderet med nye sæder. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

*B74R: Her er alle tre klasser opgraderet med nye sæder og personlig underholdning også på Economy Class. Ombord er 10 Business Class, 40 Premium Economy og 325 Economy sæder

På den direkte rute mellem København – Phuket bliver der tale om B744-versionen med nye sæder på Business Class og Premium Economy, men uden egen TV-skærm og underholdning på økonomiklasse. Vi beklager forsinkelserne og håber på vore kunders forståelse. (Opdateret 27. juli kl. 14.10)

CPH Express - Fast Track i Københavns Lufthavn
Den 3. januar 2012 åbnede en helt ny fast track service - CPH Express - i Københavns Lufthavn, som THAI's Business Class- og Premium Economy Class passagerer, Platinum- og guldkortholdere fremover vil nyde godt af. THAI var et af de første selskaber i lufthavnen til at tilbyde denne service, som betyder hurtigere passage ved sikkerhedskontrollen. (Opdateret 23JAN kl. 15.05).



Källa: Thai DK
 

Malu

Medlem
Tyvärr så är det nog så att man får vänta och våndas fram till avresa. ;)
Thai är ju kända för att växla lite som man vill. Klart är att det kommer finnas gamla 747 som inte uppgraderats till 10-40-325 en bit in på 2013, och de kommer säkert också vara i rotation på CPH och ARN. Men lika klart tror jag det är att vi kommer börja se den andra konfigurationen i november/december.
 

HansO

Medlem
De uppgraderade 747orna har redan börjat synas på CPH.
Varför ARN får vänta begriper nog bara Thai ?
En möjlig förklaring kan vara att man är helt ensam på rutten numera?
 

Magino

Medlem
Jag har mycket svårt att förstå varför vi skulle få hit de uppdaterade flygen nu. Det är väl självklart att de kommer hit sist. När dessa flyg har använts på de andra sträckorna så säljs ju business class som första klass och ekonomi extra som business. Klart de använder de nya planen där man betala mer för platserna.
 

JonW

Medlem
De uppgraderade 747orna har redan börjat synas på CPH.
Varför ARN får vänta begriper nog bara Thai ?
Knappast sådana som har uppgraderade premiumkabiner.
Det finns än så länge bara en enda sån fågel, och den har bara gått på MAD vad jag hört.
Däremot kan det säkert ha gått plan med halvgamla och inte uråldriga premiumkabiner på CPH.
Sådana har jag sett på ARN också som ett resultat av vanliga equipment changes.
 

Stefan62

Medlem
Hur tror "vi" att det blir efter uppgraderingen på Thai 747 - blir PE kvar?

Har kollat bokningsläget och kring dec/jan verkar det vara utsålt...nästan.
 

jtq

Medlem
Har också fått uppfattningen att vi inte kommer att få se de uppgraderade planen på arlanda utan de går till de rutter som nu har "halvgamla" inredningen och vi får ärva dem istället.

Intressant fråga om PE blir kvar eller inte. Jag har läst någonstans att det inte finns kundunderlag för F på ARN, om det stämmer så borde PE finnas kvar även i framtiden men de kanske börjar med premium business istället :)
 
Toppen