Senaste nytt

Hawaii under påsk (högsäsong) ?

Johan Hbg

Medlem
Hej. Funderar på en resa med fru och barn 7 och 10 år gamla, till Hawaii påsken 2019. Nu funderar jag om det är högsäsong och således "för mycket" folk etc då, hela världen är ju ledig den veckan. Och om tex höstlovet (lågsäsong?) 2019 skulle vara bättre?
Någon som har erfarenhet?
 

Senator

Moderator
Amerikanerna är inte nödvändigtvis lediga under påsken så jag vet infe om det är högsäsong på Hawaii av den anledning.

En större anledning skulle vara Spring Break, om detta skulle sammanfalla med påsk
 

Johan Hbg

Medlem
Amerikanerna är inte nödvändigtvis lediga under påsken så jag vet infe om det är högsäsong på Hawaii av den anledning.

En större anledning skulle vara Spring Break, om detta skulle sammanfalla med påsk
Det är iofs sant, bra tänkt! Är kanske folk från andra länder som har lite ledigt (gissar jag). Kanada, Latinamerika, Australien, Europa mfl.
 

AABack2ARN

Medlem
Var där förra påsken (på Kauai) och vi var lite förvånande över att påsken märktes så mycket som den gjordes. Just påskhelgen var det ganska mycket folk och uppenbarligen hade "många" ledigt på långfredagen. Framför allt offentligt anställda i USA verkar ha ledigt runt påsken. Det fanns en del ställen som höll stängt med hänvisning till påsken men inget som gjorde semestern på något sätt krånglig.

Jag skulle tro som skrivs ovan att Spring Break kan ha en större påverkan men Hawaii är trots allt ganska dyrt för den partygladaste och ofta ganska priskänsliga publiken.

I övrigt är det jul och nyår som klassas som riktigt högsäsongen. Numera påverkar även Golden Week i Japan samt de stora ledighetsperioderna i Kina inflödet av turister så att priserna trissas upp.
 

AABack2ARN

Medlem
Obama hänger ofta där på påsken, så du kanske ränner in i honom om ni åker. :)

Har varit i Honolulu då president Obama varit där och även vice president Pence. Absolut inte häftigt. Besöken ställer bara till en massa trafikproblem och avspärrningar. :(

Även om en fd president har personskydd och vissa priviligier är det dock förhoppningsvis inte lika galet nu som när han var president.
 
Toppen