Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Myllys35

Medlem
Till Sydamerika kostar det 190k poäng om jag minns rätt. Men de brukar bara debitera till slutdestinationen.

Fattade det som att det var byte i Colombia för att ta sig till slutdestination mexico.

Precis, byte i Colombia med slutdestination Mexiko. Jag uppfattade Tallinn som att det skulle gå på 190k. Har även en bekant som gjorde en liknande bokning och debiterades 190k, så för någon av oss har det ju blivit fel. Kanske är bättre att be honom ringa och kolla vad som gäller ;)
 

Myllys35

Medlem
Har nu stämt av med Tallinn och detta är en del av de nya reglerna. Fram till nyligen var det slutdestinationen som avgjorde priset, men framåt blir det dyrare om man flyger via en dyrare zon. Tråkigt med ytterligare ”försämringar” i reglerna, men det är ju i vart fall bättre än ett förbud mot att flyga via en dyrare zon :rolleyes:
 
Till Sydamerika kostar det 190k poäng om jag minns rätt. Men de brukar bara debitera till slutdestinationen.

Fattade det som att det var byte i Colombia för att ta sig till slutdestination mexico.

Jag reste från Stockholm till Cancun via Bogota under påsken 2016 och debiterades för sydamerika-zonen (140k poäng, 2-4-1) istället för nordamerika. Så det låter som jag blev snuvad på 30k poäng.
 

agehall

Medlem
Jag reste från Stockholm till Cancun via Bogota under påsken 2016 och debiterades för sydamerika-zonen (140k poäng, 2-4-1) istället för nordamerika. Så det låter som jag blev snuvad på 30k poäng.
Det har skett rätt många regeländringar sedan 2016, så det kan mycket väl ha varit korrekt då. Jag kommer inte ens ihåg hur det såg ut på den fronten då.
 

squeezen

Medlem
Inga nya regler. Det har alltid varit så att flyger man via dyrare zon så måste man betala för det. Ni som tidigare gått undan för lägre pris får vara nöjda :)
Exakt så jag tolkat det med.
Var väl en del bokningar som gick igenom till Male via Singapore iofs med indien pris (maldiverna) samt att det är relativt lång omväg. Men de skulle nog vara glada.

Rätt logiskt man betalar för dyraste delen av sin resa snarare än destination.
 
Toppen