Senaste nytt

Bokad resa och flyghistorik

bankb

Medlem
Du missar poängen. Minimim connection time har inget att göra med om man hinner med sitt byte eller inte att göra. Det är en påhittad tid som avgör om du kan boka en genomgående biljett eller inte (och därmed få flygbolaget att ta ansvar om du missar din anslutning. ).

Därför ska man inte blanda ihop tider för byten med tid mellan två flighter. Det är liksom inte samma sak.

Tycker du inte att det vore orimligt att SAS bokar ankomster/avgångar med för kort om tid på en av sina hemmabaser.

Och är de facto inte minimi connection time just den tiden de olika flygplatserna har bedömt som gränsen för att man ska hinna byta flyg?

Min poäng är, i linjen med det trådskaparen efterfrågar, att en connection time på två timmar på CPH är mer än tillräckligt med tid.

Självklart kan massa saker hända, men givet att allt funkar hyfsat som en normal dag, så är det mer än tillräcklig tid för att hinna med flyget.
 
En liten uppdatering till er som hjälpt till är att både mitt och hennes flyg är i tid och väskorna är incheckade hela vägen. Jag har precis landat på CPH så om knappt 3 timmar blir det en första long haul i business.. inte mycket att fira på detta forum men för någon som för fram till knappt 1,5 år sedan bara kunde drömma om att resa i annat än ekonomi är detta stort :)
 

bankb

Medlem
En liten uppdatering till er som hjälpt till är att både mitt och hennes flyg är i tid och väskorna är incheckade hela vägen. Jag har precis landat på CPH så om knappt 3 timmar blir det en första long haul i business.. inte mycket att fira på detta forum men för någon som för fram till knappt 1,5 år sedan bara kunde drömma om att resa i annat än ekonomi är detta stort :)

Kul att höra att det gått bra! Tack och lov funkar det bra för det mesta.

Njut av resan, även om jag numer har ett par resor i business varje år så är det alltid samma sköna känsla att kliva in på flygplatsen när jag vet att det är en business long haul jag har framför mig.

Bara maxa allt som ni kan och dricka och äta en massa gott!

Ha en grym flygtur och en skön resa i USA!
 
So it begins 1F fick bli platsen
5fad992144f38822ef26bdd1ef49b08d.jpg
 
Toppen