Senaste nytt

Tips för att maximera kreditkortsförmåner

bankb

Medlem
Jag skulle behöva ha lite kreativ hjälp från er med fokus på det här med kreditkort och spend.

Triggade min tredje 2-4-1 för ett par veckor sedan och har sen dess funderat på hur jag skulle kunna maxa min intjäning ännu mer.

Kommer dock inte på något revolutionerande utan landar i att det ”bästa” jag kan göra nu är att maxa spenden på mitt Elitekort.

Är det någon som har något annat mer förmånligt sätt att hantera de sista 7 månaderna på året så tas alla idéer tacksam emot!
 
Hyr mycket bilar på avis vid deras fina kampanjer med ditt elite kort så får du både spend och poäng att göra något kul med 2-4-1 vouchersen
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Ganska ineffektivt om det inte är kampanj dock.
Just därför jag skrev ”vid deras fina kampanjer” för annars lär det finnas betydligt bättre sätt, men annars vet jag inget sätt som ger så mycket poäng för så lite pengar med så liten insats som det vanligtvis blir. Framförallt om man bara behöver extrapoäng och inte flyga för baspoäng.
 

jsn

Medlem
MC Premium om du inte redan har det. Lär ju ge rabatt på poängresor (om du nu har några poäng kvar efter tre 241...)
 

palmen

Moderator
Känner att jag är lite dåligt påläst på AVIS dealen, men är den så pass mycket bättre än att köpa poäng?
Ja, 10k poäng för en helghyra som kostar från 550 kronor beroende på var i landet man hyr. Billigare än så kan man inte skaffa poäng förutom vid signup bonusar på diverse produkter. Köpa poäng är sällan ekonomiskt försvarbart om det inte är få poäng som behövs för en resa.
 
Lufthansas kreditkort ger 25 poäng/100 kr spend samt ytterligare 30 000 poäng vid 150k spenderat. Kanske kan vara något. Blir ju spridda poäng förvisso, men kan ju vara bra att ha till något förstaklassflyg.
 
Toppen