Senaste nytt

Hong Kong Live-rapport

Smakad betydligt bättre än det ser ut! (Tagilatelle-nånting... med riktigt bra bubbel :) :) :) )

47E65839-D472-43D3-9B87-2D2B773941CE.jpeg
 
Om nedresan var en ”miss” så var hemresan en ”hit”. Fantastisk personal o bra mat!

Men A340:an tycker man plötsligt är för liten - man vänjer sig snabbt vid A380 och tystheten. Ett konstant flöde av lätt turbulens förstörde mycket av sömnen, men det finns ju värre platser att vara på :)

Efter frukost och dusch är det nu dags för connection till ARN. Och därmed slutar rapporteringen för denna gång, tack alla som följt och kommenterat! Det här gör vi väl om :) :) :)

PS aldrig sett så rigorös säkerhet i Europa med body scan, body search och tungt beväpnade vakter?

Over and out

21BD5724-37E0-49B6-9A48-8A25A1F0B599.jpeg
987A05F5-218F-4143-AA61-8F05E7F77B3B.jpeg
F111F7D8-75AF-4579-B42D-304D74AF5562.jpeg
 

JGG

Medlem
Ja tack från mig med. Inspirerande då jag ska för första gången ska åka till Hong Kong i sommar för att fira min födelsedag.
Vet att det nog blir i hetaste laget men jag ska bo på Four Season och de verkar ha en fantastisk utomhus pool.
 

Agö

Medlem
Ja tack från mig med. Inspirerande då jag ska för första gången ska åka till Hong Kong i sommar för att fira min födelsedag.
Vet att det nog blir i hetaste laget men jag ska bo på Four Season och de verkar ha en fantastisk utomhus pool.
Svar ja. Väldigt trevlig pool.
 

Mr.cake

Medlem
Alltid trevligt med inspo även fast man tro sig själv veta allt om HK. Får se vilka äventyr det bär av till när jag drar dit i September :D
 

PYRZ

Medlem
Hotel Icon rekommenderas starkt. Deras afternoon tea uppe i loungen är nog en av de bättre jag varit på. Se till att få ett rum med utsikt mot hamnen bara. Iofs ser man ljusshowen från loungen också. Ser att ni åkt Tesla Model S redan ;) Men Hotel Icon har en egen Model S som de hämtar er på flygplatsen med. Poolen är också helt okej. Men smörj in er, glasfasaden reflekterar mer än man tror för oss bleka nordbor :cool:

Visa bifogad bild 75720

"kompisen" som vanligtvis brukar bo på Conrad HK älskade Hotel Icon. Klart ett av de bästa hotellen jag har bott på. Och ja, afternoon tea är grymt bra i loungen. Hade ett club 38 rum som var super bra men det blir nog en svit nästa gång.;)
Blev hämtad av hotellets Tesla på flygplatsen men det var ingen "wow" känsla direkt. Kanske OK att sitta bakom ratten i en Tesla och köra men sitter man där bak föredrar jag en Mercedes S/BMW 7/Audi a8 alla dagar ;)
 
Toppen