Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Munchen (2016):
20160505_140235.jpg
20160505_140237.jpg
20160505_140241.jpg
20160505_140251.jpg
20160505_140257.jpg
20160505_140300.jpg
20160505_142116.jpg
20160505_151347.jpg
20160505_151353.jpg
20160505_151400.jpg
20160505_151408.jpg
 

palmen

Moderator
Drycken är generellt nycker bättre ombord, maten lite bättre på marken men jag brukar ta en schnitzel och sen lite snacks. Man ska aldrig gå på hungrig på ett plan enligt mig, men jag tycker personligen det är roligare med maten ombord även om den ibland kan vara lite halvkass och andra gånger riktigt god.
 

nollbit

Medlem
Jag tycker jag ser många som får skjuts med bil till / från gater i München. Jag har alltid fått traska där? Vad gäller?
 

demgard

Medlem
Tack för svar!

Försökte få till att åka via Zurich, men får inte det att fungera på något bra sätt. Misstänker, som @agehall är inne på, att jag kommer vara lyrisk över FCT så det räcker.

Det är visserligen min första first, men för min polare som får hänga med är det hans livs första long haul..! Han längsta resa hittills gick till Malta. Han kommer uppskatta det lika mkt som jag, men chock för honom misstänker jag kommer när han tar med familjen och kör 12 timmar ekonomiklass framöver.. :D
 

henrik l

Medlem
Tack för svar!

Försökte få till att åka via Zurich, men får inte det att fungera på något bra sätt. Misstänker, som @agehall är inne på, att jag kommer vara lyrisk över FCT så det räcker.

Det är visserligen min första first, men för min polare som får hänga med är det hans livs första long haul..! Han längsta resa hittills gick till Malta. Han kommer uppskatta det lika mkt som jag, men chock för honom misstänker jag kommer när han tar med familjen och kör 12 timmar ekonomiklass framöver.. :D

Välkommen till "The First Class Syndrome Club". Det finns ju ett gammalt Seinfledavsnitt där en av två kan bli uppgraderade och Jerry frågar Elaine om om flugit (domestic) first någon gång. Nej är svaret. Jerry kontrar, jag har och du vet inte vad du går miste om, så jag tar den.


 

MrDollar

Medlem
Vad jag förstått så har man (normalt) inte tillgång till någon FCL på MUC då man ankommer med LH C och ska vidare dagen därpå med LH F.
Har man tillgång till någon lounge arrival i C från ARN till MUC statuslös?
 

fcx

Medlem
Vad jag förstått så har man (normalt) inte tillgång till någon FCL på MUC då man ankommer med LH C och ska vidare dagen därpå med LH F.
Har man tillgång till någon lounge arrival i C från ARN till MUC statuslös?

Nej, loungetillgång vid ankomst i Biz finns bara om man rest long haul.
 

MrDollar

Medlem
@agehall , hur var det nu, blev det nein på coat service för dig? Var det FCT du var i?
Hittar inte inlägget ang det nu, sitter tight till på mobilen...
 
Toppen